Just nu

skulle jag vilja sätta mej i ett varmt bubbelbad
just nu skulle jag inte vilja tänka på teorier och begrepp
eller hur jag ska få tiden att räcka
eller vad jag ska göra
vem jag ska bli
jag vill bara vara
just nu vill jag gärna hålla din hand igen
men får  nöja mej med att minnas
och krama de fina jag har omkring  mej
Just nu andas de små andetag i huset
och jag är egentligen lycklig
men kylan och tiden fryser mej till is
och jag skulle verkligen behöva ett bubbelbad
just nu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 sommartjejen:

skriven

Å min fina vän, saknaden är så tung att bära. Den riktigt skär i en och det känns som man skulle göra vad som helst för att få hålla den där varma mjuka handen bara EN gång till. Men det går ju inte! Det är så orättvist och så hemskt.
*kramar om dig*

Svar: ja å så tänker jag att jag borde ju varit beredd..hon var ju gammal å allt och ändå kommer alla minnen och tankar och varje gång man går förbi ålderdomshemmet tänker man på henne....och lea sa en dag-ska vi inte gå in och hälsa på....de liksom jag glömmer. jag förstår inte hur ni orkat bära så mkt sorger i era bröst. ni är helt otroliga i er lilla familj. fina fina vän<3
svintoflickans blogg

2 sommartjejen:

skriven

Ja det är många ställen som man blir påmind om dem och som nästan blir jobbiga att gå förbi.
Ja, du det är många sorger vi bär på och det har verkligen inte varit lätt. Jag har ju inte mått så bra senaste året heller så det kommer ju ikapp mig. Nu när jag skriver på boken blir jag väldigt påmind om mamma eftersom hon var så delaktig i Viktors tillverkning och födelse. Känns så himla sorgligt att hon inte får uppleva honom....
det är nog det värsta i sorgen tycker jag, att de inte får vara kvar och uppleva allt fint vi andra får vara med om - utan dem. :-(
KRAM

Svar: ja usch förstår de kommer fram mkt när man skriver å tänker tillbaka så också..å att man så gärna vill att personen man älskar och haft nära i sin egen barndom ska få vara de i ens egna barns liv också.
hur mkt minns han...
kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
svintoflickans blogg

3 sommartjejen:

skriven

Viktor minns egentligen inte mormor eller farfar alls. Han vet bara att de har funnits när han var bebis och att de är döda nu. Han tycker nog mest synd om mig o sin pappa för att vi saknar dem så mycket. Men han är noga med att vi ska tända ljus för mormor också när vi åker till farfars grav tex så det känns gulligt. Men det är sorgligt att han inte minns henne och inte har en aning om hur underbar mormor hon verklgien var!! KRAM

Svar: Ja å så jobbigt.. Man vill ju de ska ha samma bild som dej liksom .
Tur ni Har så jättemkt härliga kort att visa .
Livet är märkligt
Kramar
svintoflickans blogg

Kommentera här: