Läroplikt

Det borde införas läroplikt istället för skolplikt
Alla är olika och behöver olika saker

Läst om familjen på Öland som får böter för de hemskolar sin mobbade son
Knäppt !!

Alla våra 5 barn är olika
2 har autism men har ändå olika behov förstås
Den ena behöver det sociala men vet inte riktigt hur
Ser hur hon utvecklas i skolan även om det krävs mkt struktur
Den andre vill inte
Varken ha det sociala eller miljön just nu
Och inskolningen till nya skolan får gå sakta
Vi börjar i mrg med att jobba lite hemifrån.
Först fick jag stress av det
Men idag när jag förberedde vad han ska göra i mrg kände jag mej lite glad .
Han är ju så smart å han skrev så fint sitt namn på böckerna
- finns det ngn mer som heter samma som mej sa han innan han tog beslut om efternamnet skulle vara med eller inte .

Nej jag vet inte om han nånsin kommer gå in i den nya skolan
Kanske kanske inte
Men efter promenad å samtal idag känner jag att jag måste försöka leva i nuet
Å en början att börja lite " skola" hemma är ju eg perfekt för oss
För tvinga ett barn till skolan gör jag aldrig mer
Så små steg för honom o mej tar vi
Utan att tänka på exakt var vi går
Så länge vi går framåt

Kommentera här: