Minne

Det är ofta på kvällen barnen har massor att säga 

Precis när dom ska sova 
Ler
Igår hade lillkillen svårt att sova igen å sa
-jag tyckte det var lite tråkigt påsken 2014 när vi fick ett fotbollsspel och en film i stora påskägget ihop och dom ( storebröderna ) spelade fotbollspelet och jag såg på film fast jag ville spela spelet 

Snacka om att tänka långt tillbaka ....
Han minns då allt
Fniss 

Sen började han faktiskt prata om skolan och  sa han att han tyckte det var jobbigt att i 2 år ungefär följt med o suttit o kollat på gympan i skolan 
Och jag sa förlåt 
Ibland förstår inte vuxna  och givetvis skulle du inte behövt sitta och titta i flera år utan fått göra annat 
Men jag förstod inte riktigt allt då sa jag...

Han blev tyst 
Och böjde ned huvudet i kudden 
Jag klappade på hans fina lilla huvud å kände att tänk så mkt annorlunda beslut jag skulle tagit om jag hade haft facit innan och om jag hade förstått hur tufft vissa saker faktiskt var

Förhoppningsvis lyssnar jag mer på min känsla och vågar mer nu
Något har allt det här lärt oss alla 
Men han är bränd på något vis
Av att vi tvingade till så mkt 
Så känns det iaf 
Och vi läker Båda



1 Ulrika:

skriven

Så fint sagt av honom. Lilla raring. Ja, tänk om vi haft facit i hand innan vi påbörjar saker.... så mycket lättare saker hade varit då.... Stor kram.

2 Ulrika:

skriven

Så fint sagt av honom. Lilla raring. Ja, tänk om vi haft facit i hand innan vi påbörjar saker.... så mycket lättare saker hade varit då.... Stor kram.

Svar: Verkligen . Man förstår så mkt efteråt liksom😜
svintoflickans blogg

3 Gunvor:

skriven

Fina lillkillen! Känner igen en hel del du beskriver. Och jag är säker på att du är och har varit den bästa mamma han kunnat ha.

Svar: Å tack ! Vad snällt sagt ! Ja dom kan verkligen beröra .
Kram
svintoflickans blogg

Kommentera här: