Dilemma

Hmm har ett barn som behöver vara hemma

Och får just nu undervisningen hemma



Har delar av sk vårdbidrag 


Men det skyddar inte sgi 


Och ger ju förstås inte samma inkomst som ett " vanligt " jobb



Vid vissa dagar i veckan kommer vi  behöva vara två föräldrar hemma eftersom en av oss behöver vara med ena barnet och resursen och den andra med dom andra barnen Varav ett av barnen inte heller skulle fixa vara på fritids 

(Just nu är ju min man hemma och sköter ruljansen och försöker jobba när tid finns ,om jag har hjälp osv )

En stress för honom med


Just nu är jag sjukskriven för utmattning och varit sen i juni 

Det går framåt 

Bakåt 

Framåt 

Bakåt 

Framåt 


När jag är frisk ska jag söka jobb

Annars försvinner sgi 

Mm


Eller ska man släppa den?

Men pengar då?

Klarar vi oss om jag skulle vara hemma....

Förut har jag ju studerat eller varit föräldraledig ...och det ändå är lite svårt få ihop det ibland 


Hur gör andra ?

Kan mannen vabba resurstiden när jag sen är frisk

Eller 


Jag vet inte

Det snurrar av tankar 


Jag som inte ens längre fixar göra mat utan att bli helt slut eller uppstressad

Som har jättesvårt med inbokade saker

Stressad

Trött 

Orolig

Ont i kroppen


Jag är tacksam över vårt liv

Över våra underbara barn


Men 


Jag skulle behöva en plan ..

1 lilajag:

skriven

💟

Svar: Tack fina du
svintoflickans blogg

Kommentera här: