Som ett slag i magen

Jag är stolt över många saker men såklart mest stolt över mina barn och familj 
Vi är så tighta
Barnen leker såå bra med varandra 
Vi umgås mkt med kusiner och hittar på mkt ihop och som familj 

Ingen av våra barn har gått förskola och dom går inte fritids 
Vi har prioriterat tiden med barnen före allt annat

Vi har också fått pussla lite extra eftersom två av våra barn har autism 
Ena barnet har det tufft när vi får besök av andra barn eller vänner som inte hör till " släkten " 
Vi försöker ändå att dom andra ska få sin sociala tid men genom att ha tider eller stor förberedelse innan 


Även biten skolan har ju varit tuff och man inser hur lite skolan är anpassad för barn med autism 
Men vi har kämpat 
Gått på och går på ett otal möten för att det ska fungera för våra barn 
Å just nu är allt ändå ganska okej på den fronten 

Jag är sjukskriven för utmattning pga hur tufft det varit och min kropp tog stryk av det
Min man vabbar och är med ena sonen 2 dgr veckan till en specialskola
Resten försöker vi undervisa hemma  med handledning av mentor 
Allt för att han inte ska komma efter 

Dom andra barnen går gymnasiet respektive högstadiet 
Har vänner där 
Långa dagar men kvällarna spelar dom med kompisar via nätet eller umgås med oss

Lilla Pluttan går förskoleklass och älskar det 
Hon gråter när hon är sjuk för att hon missar skolan 

Alla våra 5 barn är olika 
Men så fina allihopa

Jag tycker vi kämpar , kämpat på bra och jag ä r sååå stolt över dom 

Idag kände jag mej dock trött 
Tänkte oj vilken trött mamma barnen har
Men blev glad när mannen kom in med posten 
2 paket och ett brev 
Jag älskar post !!

Men idag byttes glädjen till tårar

Någon har anonymt anmält oss till soc
Och skriver att det är för att "samtliga våra barn är inåtvända , blyga och leker bara med varandra och att detta beror på mitt beteende och attityd gentemot skolan"

Först och främst 
Det är inte sant !
Samtliga är inte blyga , 2 är det för dom har autism.
Leker bara med varandra ?
Klasskompisar är dom med hela dagarna och umgås med 
Dom stora går ju i skolan och är inte hemma förrän runt 17...

Och med 8 kusiner som vi umgås mycket med så är det ofta lek ! 
Även en nära väns barn 
Mfl

Och sen ja dom leker mkt med varandra också 
Vilket jag enbart är tacksam för!!!!

Å Min attityd gentemot skolan 
Hmm
Vad kan det vara tro?
Att jag är tydlig med mina åsikter om mindre grupper ?
Om att den ska passa for alla?
Att det måste finnas mer frihet på sätt att lära in?
Att kunskap är viktigare än var den inhämtas?

Eller är det for att jag går på alla möten , områdesråd
Engagerar mig och har åsikter ..

Skrämmer det någon?

Eller är det avundsjuka vi är tighta ?

Jag vet inte 
Men många tårar 
Idag 


1 Vickie:

skriven

Men åh 😔 så jobbigt... Förstår det är tufft, har själv suttit där,med orosanmälan...ni kommer bli kallade till möte å få berätta hur ni har det å de kommer se det vi alla ser. Att era barn är älskade, å att allt ni gör gör ni för barnens bästa å sen blir det inget mer. Men å vad jag lider med er. Som om det inte räckte ändå...

Stor kram min fantastiska vän❤️

Svar: Nä det är ju liksom mkt ändå . Tack fina du. Vi får tänka på varann. Kram
svintoflickans blogg

2 Ditte:

skriven

Blir så ledsen av att läsa...så elaka folk kan vara tydligen. Och så obehagligt att veta att någon i närheten har lust att ge sig på er. Hoppas att allt ordnar sig...Styrkekramar

Svar: Ja väldigt obehagligt och fått veta idag anmälaren även tagit med jag inte haft barnen på förskola .
Obehagligt är vad det är !!
Usch
Tack å kram
svintoflickans blogg

3 Beatrice Andersson :

skriven

Min kära vän du vet vad som är rätt för dig och din familj och hur någon kan döma någon för det förstår jag inte. Ni har en sån fin familj så fortsätt det ni gör❤ Tack vare ni som är så starka i er åsikt om skola och fritids så tror jag ni hjälper med en förändring i framtiden. Önskar denna människa som anmält kunde se vad vi se och sen stå för det så du kan då berätta hur era liv är. Kram till hela din fina familj❤

Svar: Å tack för dina ord !!! Ja det är ju liksom inte så jag är anti men vill förbättra
Hur kan det vara fel
Suck
Tack fina bea
Kram
svintoflickans blogg

Kommentera här: