Barometern

Ja nu pratar jag om min känslobarometer

Eller batteriladdare eller vad man vill likna det med

Hela dagen tagit det lugnt 
Promenerat med en vän
Batteriet gick upp på plus
Badat flera timmar 
Fått maten lagad till mig 
Vilat soffan

Känslan börjar kännas bra
Batteriet laddas sakta 
Nästan uppe på tex 75 procent i lugn 

Sen börjar jag o min man disskutera 
Bara några minuter
Vi tycker olika 
O där sjönk barometern 
O batteriet gick ned till 40 procent på en gång 

Disken slamrar 
Minus 10 procent 

Tjatar på sönerna att sova 
Minus 10 igen osv 

Mannen pratae högt om som frågor om var hans pyjamasbrallor är minus 5 procent

Katten vill ut igen !!! Minus 10 
Osv

Så det som tar så lång tid ladda upp
Försvinner på så kort tid och av väldigt små och ganska obetydliga saker 

Skumt 

Å ganska jobbigt vara en barometer
Men lägger mej nu
Andas långsamt 
En liten hand bredvid mig

Änglavingar som skyddar mig

Så jag kan laddas upp igen

Kram å natti 

1 Vickie:

skriven

Ja du, inte är det lätt att ladda å sen kunna behålla laddningen... Vi kan bara fortsätta jobba på det å kanske en dag kan vi t o m lägga oss å ha lite energi kvar i batteriet❤️ stor kram vännen💕 du är fantastisk!!

Svar: Ja hoppas det !! Jobbigt ligga på minus liksom. Kram å det är verkligen du med
svintoflickans blogg

2 Johanna :

skriven

Fint skrivet! Så är det, man får vara rädd om de där procenten som laddas upp och göra vad man kan för att de inte försvinner fortare än nödvändigt... kram kära du!

Svar: Ja gäller att hushålla med den energin man har . Svårt :) . Kramis tillbaka 😍
svintoflickans blogg

Kommentera här: