Snart val ..

Det närmar sig val

Jag har inte orkat kämpa 

Varit trött

Mkt som är bra i vårt land men 

Varit besviken på röran 

På människor som bråkar 

Tjafsar 

Som drar ned på äldre 

Som skickar hem människor till död

Medans andra som dödar knappt får straff 

På att människor som är sjukskrivna kan plötsligt stå utan inkomst

Vänner som inte kan arbeta men som är utförsäkrade

Föräldrar som får kämpa för att få hjälp till sina funktionsnedsatta barn 

En skola som inte är anpassad för alla 

Och en förskola som är överfull 

På resurser som inte finns 

På att föräldrar inte får bestämma över sina egna barn 

På brott utan straff 

På ord utan handling 

På tomma ord och löften 


Jag ser inte ned på andra partier

Alla kämpar för det dom tror är rätt 

Och det är ju en bra sak i sig 

Men sen förstår jag inte hur ngn kan tycka vissa saker är rätt men det är en annan femma 


Så rösta mina vänner 

Med både förnuft och känsla 


Jag röstar på det som står för mkt av mina tankar å åsikter 

Inte allt 

Men det mesta 

Ett parti som vill lyssna 

Förändra 

Förbättra 

Som vill att den lilla människans röst ska få göra sig hörd med sina åsikter 

Kd kärleksdemokraterna

Eller med dess rätta namn Kristdemokraterna 




Kommentera här: