Matematik

Man kan se tal och uppgifter på olika sätt 

Sonen räknade stjärnornas uddar för att räkna ut frågan så som han uppfattade det 
Jag sa lite fint han bara behövde räkna själva stjärnorna 
Han blev ledsen 

Hans tänk kanske inte var det som var det som skulle fås fram 
Som var det som skulle skrivit ett R som i rätt framför 
Men ändå 
Jag skulle låtit honom få tänka sitt tänk 

Han lade sig ned på golvet 
Gråtande 
Och jag sa att han är så smart 
Så smart att han till och med tänker mer komplicerat än själva talet 

Efter en stund torkade han tårarna o satte sig igen 

Men när jag sa ikväll vi skulle göra matte i morgon med  och lite engelska  sa han inte godnatt mamma 
Älskar dej som han brukar 

Utan lade sig med hörlurar o iPad 
Jag ropade högt genom dörren 
I looooove uuuuu 
(null)
för oj 
Det gör jag verkligen 

Kommentera här: