lär känna

varit härliga men varma sommardag..
oj,oj nu blir man sådär ovan vid värme...
men barnen badar o badar..
å Debora försöker vi hålla inomhus...

men varmt som sagt..
å härligt också...












hi,hi visst är hon vinögd o de ögat som är mindre än det andra är det som har börjat kladda nu..vet inte om hon är förkyld eller varför?

ja,de var lite sommarbilder...får försöka ta lite mer bilder på grabbarna med ser jag..
dom älskar att vara i poolen dessa dagar, allafall det två stora..
lillkillen sitter o leker med lego hela dagarna:-) på en filt på altanen.

annars så försöker jag fortfarande lära känna vår nya familjemedlem o det är inte så lätt..
hon sover mitt på dagen bäst ...
hon har ont i magen o mest på kvällen känns det som..
ikväll var hon riktigt ledsen o jag blir svettig o så blir jag stressad...

men nu sover hon ...

kan inte förstå att hon  redan är en månad på fredag...

men spännande är det att lära känna en ny liten personlighet,en ny familjemedlem <3

nu ska jag sova o hoppas på en skön dag i morgon me med alla mina skruttar!!!

kramkram
1 Marika:

skriven

Ja,nog ääääär det vaaaarmt, var hos barnmorskan igår och det var så pinsamt när hon skulle klämma på magen och svetten bara rann, hihi..

Så fina sommarbilder du har hela tiden, jag är så dålig på att ta med mig kameran någonstans så jag har aldrig några nya bilder,, måste bli ändring på det..

Fick veta igår att mitt järnvärde sjunkit för mycket igen så jag låg låååångt under vad som var bra så det är inte konstigt att jag mår som jag mår just nu, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det för jag tar min järntablett som jag ska och jag försöker få i mig järnrik kost... Nu skulle jag ta dubbel dos i två veckor men det gillar inte min mage kan jag säga, hehe!

Ska försöka orka iväg i helgen till Ikea och köpa det sista till spjälsängen såsom sängkläder och filtar annars är vi helt färdiga förutom mjölkersättningen som jag ALLTID lyckas glömma när jag är i affären...

Ha det bäst!

2 Sommartjejen:

skriven

Men gud så fina bilder på dina sötnosar, kan inte se mig mätt på dem! =)

Visade dem för min kollega idag, så hon vet viken sötnos som som fått mitt namn. ;-)

KRAAAAAAAAAAAAAAAAM

3 Maja:

skriven

Vilka underbara bilder, det är härligt med pool fats i år har vi inte fått upp våran, den nya poolen vi köpte var inte så bra den liksom den välte eller hur man ska säga vattnet forsade ut ja och vi har inte funnit nån annan. Mannens plan är att bygga en egen men vi får väl se när det skulle bli "ler". Ja iaf vi har varit vid sjön i dagarna 3 nu, själv och själv man är ju knappat ensam vid en strand , men förstår vad du menar. I tis åkte jag själv med barnen men strax innan vi åkte fick jag sms av en arbetskamrat som var på den badstranden en liten strand 10 med bil från mina föräldrar, det finns en kort brygga och 10 meter strand så den är inte stor, igår var vi på ett större ställe jag hade lovat dom stora att ta med en kompis men som sagt V fick inte med sig nån så jag tog med en kompis istället så då var vi ju 2 vuxna till mina barn sen kom min jobbarkompis från tis ja och idag var vi på den lilla stranden igen och efter en stund kom en mammakompis och hennes pojkar lika stora som mina små sen var det några andra fam där oxå. Hm att åka själv med barnen nu är det ju så att både V och S är simkunniga och M håller sig hyfsat nära strandkanten ja och skruttfia va ska man säga idag var hon i och stod i vattnet upp till knäa men igår satt hon i solstol under parasoll i 4 tim inte allt för svårt att hålla reda på henne "ler". För 2 års sedan badade jag inte själv vid den stora stranden men dock vid vid lilla och förra året minns jag inte att vi badade i sjön var ju konstigt väder då tror jag.

Vi ska tälta i Blekinge, vi tältade ju på Gotland förra året och 2009 var vi ju i sthm på hotell Sessan var ju nyfödd då 2008 minns jag inte just nu men 2007 hade vi stuga på skara sommarland 2006 tältade vi på kolmårdens camping och 2005 var vi i Vimmerby med tält. det var då vi köpte vårat stora tält, vår tanke är att tälta 4-7 dagar varje år på olika platser i Sverige och i år är det Blekinges tur vi ska bla besöka marin museet. Vi är inte den typen som försöker hinna med en massa saker utan mer njuta av dagen och själva campingen barnen tycker det är så mysigt och det är roligt att kunna ge dom det "ler".



Du får ge oss nått tips om närhet runt dig så kanske vi dyker upp nästa år "blink" var gör man där du bor vad har ni för sevärdigheter..



I morgon skulle jag måla hos pappa men nu har dom ju ändrat väder prognosen så det ska ju regna hela fm så då blir vi väl hemma, kanske baka lite få se vad barnen har lust att göra. Sen var dte ju bröllopet på lör som vi ska hjälpa till lite med sen fira mamma på kvällen.



va rädd om dig och tack för dina fina ord.

Kram

4 Maja:

skriven

God morgon!



Vill bara säga att förra inlägget skrevs igår kväll men skickades idag.

5 Therese:

skriven

Åh vilka fina bilder!

När ska vi försöka ses, har lite kläder till Lea

Kram

6 svintoflickan:

skriven

maja



ja har man sällskap på stranden så är de ju lättare ,då kan man ju hjälpas åt att ha koll.



å vad roliga saker ni gör.

är väldigt kluven hur de blir i år..

jag vill helst inte åka så långt med Debora..

får väl se om det bara blir små stadsutflykter å så får kanske mannen o barn åka till göteborgstrakten utan mej denna gång.får se..



nu har vi städat å oj vad trött jag blev..

får belöna mej med lite choklad.hi,hi.



ja vad finns de nära mej...

kolmården är ju inte superlångt..

eller eskilstuna zoo

eller julita gård..

eller..hmmmm...jag får fundera.ler.



nu ska jag slappa efter städningen.



kramkram

Kommentera här: