I ungefär 5 år...

Ja i augusti hade jag bloggat i 5 år och känns lite speciellt när man sitter å kollar tillbaka... Ser alla fina kommentarer.. En del av er är kvar.. En del ramlat av och en del kommit nya. När jag började blogga hade jag 3 små killar och nu har jag 5 barn:) kunde jag inte tro då... Ser jag bilder på mej ser jag att jag åldras rätt fort.. Fniss. Ja jag tänker fortsätta blogga för det är verkligen som en dagbok att gå tillbaka till. Även om en del saker är helt ointressant Eg... ;)Undra hur de sparas? Och om man själv kan göra en back up på ngt sätt? Hur länge har bi bloggat? Kram å nu fika vid brasan.

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/303496/images/2012/pic_50b61ac69606ee36478695e3.jpg" class="image">

1 VeRonica:

skriven

Jag började blogga på babyblogg året innan Axel föddes, och då blir det 5 år då. Tänker att jag vill göra en bl

2 VeRonica:

skriven

Ash, det vill sig inte, förklarar mig när datorn är framme!! ;):)

3 Maja:

skriven

God kväll!
Längesedan jag vet. Här är det fullt upp precis som ni kan jag oftast läsa men så är dte väl att ha en lite större familj eller va tro du. Nog åldras vi men är det till det negativa tycker du? Jag tycker dte inte jag älskar gamla männinskor dom är vackra. Tänk alla år man får vara med alla intryck man gör allt man får lära sigall glädje, sorgen som ibland kommer möten det finns massor och en gammal människa har massa av detta att berätta om man lyssna det är fantastiskt. Jag hoppas när jag blir gammal eller äldre att någon vill höra mig berätta att någon tycker att mitt liv och det jag varit med om är intressant. Jag är inte rädd för att bli äldre jag är nog mer rädd för att inte få bli äldre. Livet är verkligen inte givet och i mitt yrke få jag se det på nära håll, vi får fler och fler yngre personer som drabbats av sjukdom många som bara ha en tid kvar i detta liv en del får livet helt ändrat kabske pga blödning i hjärnan barne har precis flyttat ut och man håller som bäst på att anpassa sig till det nya livet man har så många drömmar så klick! Var på avlastning hos en man idag 50 år gammal en mycket trevlig man som har en mycket fin och trevlig fru men där han drabbades av en blödning i hjärnan, minnet sviktar halvt förlamad och många fler saker som inte är som vanligt, tänk alla drömmar och planer dom haft och jag hoppas forfarande har men så annulunda livet blir man ska liksom finna varandra mötas. Livet är skört.
Här i våran lilla stad har 3 barn i åldern 11-13 år blivit påkörda på mindre än 3 dagar alla tre vid övergångställe som tur är inen alvarligt skadade dom hade tur eller.......änglavakt vad vet jag det jag vet är att det var inte jag som körde på och det var inte mina barn men tänk om.....Man kommer oroa sig hela livet kommer inte hjälpa att barnen blir stora.
Blev svåra tankar dte här djupt men nog om det. Grattis till 5 år ja du har en fantastisk dagbok och du är forfarande vacker kanske till och med vackrare. Jag kämpar vidare med min kurs och just nu är det väldigt tungt empati är den stora frågan just nu och allt vad dte innebär inte lätt och hur är det att leva med demens svårt mycket svårt boken på 345 sidor är jobbig inte svårläst men jobbit att ta in mycket känslor.
Mannen blir kvar på sitt jobb belv klart idag lättad men man känner ju för dom som fick gå. Dert är sårt på många arbetställen just nu har man ju förstått man får hoppas att det inte varar allt för länge.
Ja undrar just om du begriper nått av dte jag skrivit...men nu ska jag gå och sova vi är lediga i morgon jag och barnen, jag ska försöka ta mig igenom en föreläsning och läsa lite i boken barnen ska få börja titta på mysteriet på greveholmslott sen blir dte väl lite städ och present inslagning till Sofias fröknar för hon ska äntlugen få flytta över till stora avdelning som hon längtat. Sov gott och va rädd om dig och de dina stor kram

4 supermamma:

skriven

Hej ! Oj var det så längesedan jag var inne och hälsade på dig......Men åh voölen liten fin familj som pryder din blogg ,kanonfin :) Ha en mysig första advent :)

5 svintoflickans.blogg.se:

skriven

Maja
Älskar ditt tankesätt och önskar jag tänkte som du...
men jag är kluven..vill ju givetvis bli äldre och är livrädd för att ngt skulle hända mej eller barnen..
men jag är rädd för att åldras och att tiden går så fort...
är mkt tankar å jag kan inte tänka för mkt på det för då mår jag dåligt ist..
å att läsa om hur de händer saker å så..nej usch.men tack o lov de gick bra för de som blev påkörda..var de i mörkret eller?

du är verkligen viktig i ditt jobb...beundrar dej.
måste var tufft möta olika livsöden.
men tänk vilken betydelse du har<3

så fint du skriever..tack. behöver jag höra..känner mej ofta gammal i kroppen och utseendet...inte inuti..isåfall trött ibland.

vad skönt att din man blev kvar iallafall även om de såklart är mkt känslor ändå.

hur gammal är sofia nu? hjälp så tiden går..byta avd redan.ler.

empati är ju jätteintressant..å vad roliga ämne även om det verkar vara fullt upp.

tack snälla för dina tankar.

ha en fin adventshelg nu kära du!!!


kramis

Kommentera här: