Könstankar

När man vill att språket ska ha betydelse 
Färgglatt rikt och upplyftande 


Men framförallt när man vill ens döttrar ska växa upp och bli accepterade  starka och inte få fokus på grund av sitt kön

Och så ser man unga killar med sina epor åka runt i byn
En med svordomar 
Okej ... fult och tråkigt eftersom jag tror på ett vårdat språk....
Men det är den andre skylten jag funderar mest på där det står 
Fina fi**an
Ja ni fattar fast jag så fint gjort stjärnor i mitten 

Skäms inte över ordet 
Stolt jag har en
Men vill inte det ska användas så
Hur oskyldigt det än må vara 
Vill jag inte mina söner o döttrar ska få matas med att man får slänga sig med ord hur som helst
Andras kön
Mitt 
Ditt 


Vill att mina döttrar ska vara stolta över sitt kön 
Men inte att andra ska få skriva om kvinnors kroppsdelar som om det vore ägodelar 
Likväl som jag störde mig sjukt mkt på " konsten" i Stockholm när ngn gjort killarnas kön stående där blå å stor 
Å jag känner nej 
Killar , män ska också vara stola över det dom har mellan benen men dom ska använda den ödmjukt och framförallt ska det inte användas som ngn slags statussymbol 

Liksom denna fixeringen och att göra fina saker till ngt som känns fult 

vi har köpt en ny liten extra bil
Och nä den kommer inte heta 
Fina fi**an
Eller kåta k*ken

Bara så ni vet 

Kommentera här: