Nu börjas det

Dom där utskicken börjar nu 
Dom där välkommen tillbaka till skolan 
Yrvädret får enligt mig långa dagar 
Å andra dottern då 
Hon vår lilla blomma som sluter sig så fort hennes fötter nuddar skolgården 
 
Å nä inte ska man vara med som föräldrar första dagen annat än en halvtimme 
En halvtimme ?? När yrvädret börjar ettan , skolan på riktigt ....
Andra får vi nog vara med som ett specialfall.... 
Jag gråter inombords att jag inte i detta land får bestämma vad vad våra barn mår bäst av

Sonen som inte vill med till Ica för att det är mkt folk 
Som inte alltid orkar sitta äta med familjen ens 
Som gömmer sig om mina vänner hälsar på
Hur skulle hans kropp å själ kunna tvinga sig själv in i en skollokal ...

Ja nu börjas det 
Även utskick från politiker 
En bättre skola 
Det står om betyg 
Om resurser 
Om olika sätt att förbättra 

Men inuti mej ropar ångesten efter frihet 
Frihet att möta varje barns olika behov 
Att någon ska se att en mall passar inte för alla

Ja nu börjas det 
Värken i kroppen 
Kämparglöden

Ja ska göra ALLT jag kan för att våra älskade barn ska få må bra och att dom ska få lära sig med glädje 

Kommentera här: