Samvete

Splittrad 
När dom vill på utflykt och äta glass 
Men Han gråter när vi ska åka 
Splittrad över att jag vill vara med alla samtidigt 
Se 
Krama
Finnas 

Dåligt samvete över det jag inte orkar
Eller det jag inte gör 
Eller över saker jag säger 
Tänker 
Och får höra 
Känner mej anklagad fast vem är åklagaren? 

Det är högkänslighetens röst som talar och jag försvarar mig själv 
Där jag sitter å tänker på mej själv en stund 
Kämpar för min vila 
För Min vilja  
Och för att inte såras
Eller såra 

Lagt mig 
Känner hans lilla hand mot min panna innan han går till sig 
Han som vill veta jag finns här 
Nära

Å det gör jag ofta 
Men ändå ibland 
Långt borta 
Eller bara någon meter ifrån 

Kraft ger många
Speciellt dom med små mjuka händer 
Men ändå 

jag slits mellan ropen 
Mellan domstolar 
Åklagare och jury 

Jag vill bara ha frihet 
För alla 
För allt 
Släppa ut det dåliga samvetet som låser fast mig 

Krama mina försvarare och fira livet  



1 Vickie:

skriven

Åh vad jag känner igen mig i ddt du skriver. Så sliten mellan alla viljor, allas behov... Du sätter ord på det så bra, fina du❤️ stor kram!!!

Svar: Ja hjälp vissa dagar vet man knappt vem man själv är ellrr vill
Men nu när solen tittar fram igen å jag kan bada vila så kommer hoppet igen
Du är en kämpe min vän !!!!!
svintoflickans blogg

2 Vickie:

skriven

De dagar när det är som jobbigastkänns det att jag lever ensam... Ingen vuxen som kan ta över när mitt tålamod el ork tryter. Det är ju bara jag...

Svar: Förstår det !!!
Men får du ingen tid där du ist är mer barnfri än förut ? Eller så kanske det inte blir . Stor Styrkekram
svintoflickans blogg

3 Vickie:

skriven

Vi har ju delat upp barnen, så varannan vecka har jag Tjejen å lillkillen å varannan storkillen. Varje vecka är utmaningarna olika. Just nu när jag är låg å ångestfylld överlag känns dwt extra tufft...

Svar: Aha just det . Ja då blir du ju aldrig ensam . Ja är du som mej som blir lite extra låg när skola o höst närmar sig . Du är en kämpe
svintoflickans blogg

Kommentera här: