Trasigt

Yngsta dotterns leggins går sönder på löpande band
Mina strumpor likaså och pyjamasbrallor 
Det är stopp i ett handfat
Kanske badkarsavloppet med
Mannens rygg är inte hel
Och inte min hjärna riktigt heller 
Ena sonens jacka ( den andra i vinter) har gått sönder 
Hunden gillar bita på saker som lossnar och katten rivit sönder en tapet 
Altanens brädor börjar knaka och lossa 
Och idag blev det punka på bilen 
Jag är så trött på det som är trasigt 
Tar energi 
Och pengar 
Men lite mer helt känns allt ändå 
När nån plingar på
Och kommer med uppmuntran och gåvor 

Kram

1 Sandra:

skriven

Åh vad surt med allt trasigt och kostsamt😫
Härligt med en vän som kommer med uppmuntran!
Kram Sandra

Svar: Ja jag är så tacksam för att jag har så många fina omkring mig när humöret är som en berg och dalbana.
Å så längtar jag sååå efter vår . Vintern är inte min melodi . Fniss . Trevlig helg 😍
svintoflickans blogg

Kommentera här: