Min lille plutt...

Alldelles febrig är han lille plutten..tycker så synn om honom.jättevarm har han varit hela dagen...
han fick en alvedon men  tyckte inte de hjälpte så länge...
tycker inte om när barnen är sjuka....

hoppas han är bättre i morgon.
mamma ska vara barnvakt nån  halvtimma,timma på morgonen för jag ska med storkillen till skolläkaren för första gången.

idag har mellankillen varit fotograf på stora magen...så jag tänkte ha in lite kort från idag men även ifrån denna veckan..

    Är alltså i vecka 28 nu....men ser ut som jag gått betydligt längre tid på både magen o tröttheten...skratt...

  stolta över nya skorna.storkillen o mellan fick lika...har redan köpt vårskor..man vet ju aldrig:-)

en febrig liten kille i förmiddags...sen blev han betydligt tröttare gubben..och har mest varit i famnen.

Tack alla ni som  har svarat på mina "matfrågor" sen mitt förra inlägg...
jag tycker de är jättekul att läsa!

Nu ska jag ta hand om skrutten..är hos mannen nu men gråter...då har jag svårt sitta här...

Ta hand om er:-)

1 J:

skriven

Hoppas att han snart blir frisk. Jobbigt när barnen inte är pigga. Nej, jag tillhör inte nån församling, men jag går till kyrkan ganska ofta iaf. Jag vet inte om jag tror på gud just men något. Jag har två barn 8 å fyra år. Vill gärna ha mer men jag vet inte om tiden räcker. Jag jobbar heltid åxå. Jag antar att man måste välja.
Sköt om er.

2 Nilla:

skriven

Ååå vilken go och fin mage du har :)
Jättekul att se lite bilder från era dagar. Synd bara om lillkillen som är sjuk, hoppas att febern skjunkit nu på morgonen.
Så var det fredag igen, känns skönt.
Vi ska gå ut med jobbet och äta och bowla ikväll, ska bli kul.
Även om jag är en hemmakatt på fredagskvällarna, och gärna äter gott och ser på tv, så är det ju kul att göra något med jobbarkompisarna också.
Ha en jätteskön helg.
KRAMIS!!!

3 Linda:

skriven

Jisses vilken mage :-)

Fina skor...det är inte bara Du som är ute i god tid..annars kan de ju vara SLUT...

Hoppas NI blir friska snart och får en trevlig helg

4 svintoflickan:

skriven

J.
jag beundrar verkligen de som både orkar jobba heltid o ta hand om
barnen...de skulle jag inte orka...jobbar på förskola i vanliga fall då jag ej varit mammaledig..så man var liksom nästan trött på barn när man kom hem..låter dumt men du förstår kanske vad jag menar.
vad jobbar du som.
har du killar eller tjejer elelr både ock?
låter ändå bra du har en kyrka att gå till om du vill och att du trivs oavsett om du inte riktigt vet vad du tror.
Hoppas du får en jätteskön o mysig helg.
ser du lets dance?
kramis

5 Nhea:

skriven

Vilken mage! Gosigt! Eller är det redan tungt?

Såg att ALLT blivit överstrucket på min lista, men så är det inte, har rättat till mitt misstag nu... =)

Kram

6 maja:

skriven

Vilken underbar mage du har jag kan känna en viss saknad ibland ska bli kul å se vem du har där inne.Tänk vad chockad du kommer bli om det är en flicka trots utalandet från barnmorskan mmm vi får se killar är rätt bra man slipper iaf oroar sig för att dom ska ha för kort för uringat eller sminkat sig för extermt inga mens krig varje månad. med killar är det lite mer rakt på sak sen är det över fast man har ju sina dunster med dom med och det blir säkert fler hihi.

Oh va fina dina killar är lillen killen såg verkligen inte pigg ut där med bollen hoppas han blir bättre snart.

Nu vaknade M måste ta honom han skriker ska försöka skriva mer sen.

Önskar dig en bra fredag kram

7 Anneli:

skriven

Hej kusinis! Usch, vad jobbigt för lillkillen! Flipp är inte heller frisk, hon fick ju spruta i onsdags och har ännu känningar från det + förkylning så det är lite ledsamt här. Hoppas hon är frisk till nästa vecka då inskolningen börjar. Pratade med dagis igår så M och jag ska dit på måndagkväll, känns väldigt spännande!! Ha en jättebra helg nu! Kraamar

8 maja:

skriven

Pust nu har jag städat klart äntligen för och nackdelar med stora hus helt klart fördelarna överväger nog tror jag "ler". Ikvll ska V sova hos kusin O och S ska ha sin tjejkompis S övernatten ska bli spännande tycker han (han har inte haft nån kompis över natt innan). Jag själv ska lämna mannen och barnen kl.20 och åka på tonår med min brorsdotter och hennes kusin det är andra gången nu hoppas dom går själva nästa gång.I morgon blir det kallas hos pappsingen på kvällen vi skulle firat i skogen men mamma är så förkyld har varit hemma hela veckan så det blir innomhus på kvällen istället. På dagen är det årsmöte i kyrkan kl.14 hoppas det inte tar så långt tid. Nu väntar jag på mannen blir tacos här ikväll smaskigt vad ska ni äta?.
Kramisar

9 Tumbavännen:

skriven

Åh, vi har haft det så bra! Mycket strul med flyget, men annars helt toppen och det gick verkligen helt utmärkt att resa med barn! Yippie!
Vardag vänjer man sig ju fort tillbaka med, men det är faktiskt roligt! Och ändå så skönt när det är fredag, ikväll ska jag lata mig vid tv:n o se på let's dance. Imorgon ska vi gå på långpromenad, jag OCH J, som jag drömt och tjatat i alla år om att få sällskap på mina promenader, nu föreslog han det själv att vi borde göra det varje lördag...?! Jag är förbluffad men glad! Lilla W mår mycket bättre idag, skönt, man ororar sig ändå lite för malaria när man varit ute och farit...
Trevlig helg! Kram

10 tiindraz:

skriven

Hejsan!...Är du säker på att det är en där i :0)....
Ja, jag vet att du vet och att jag vet :0)...
Ser den större ut på kortet än vad den är kanske...Ibland kan kort missvisa..För den ser stor ut...
Nuvet jag oxå att har man med socker att göra så kan den var större....
Tråkigt medalla sjuka ni har...Vi har klarat oss än peppear, peppar....Däremot så har vi otur med lössen som bara går runt i M klass....Vi har hållt på 2 ggr i höstas och nu en vända..tom jag har haft 3 lusar som jag hitta....alla vi tjejer i familjen har haft...värst var M som fyller 11 år på tisdag...
Vi har behandlat oss så det har luktat lakrits i hela huset i flera dagar....ska göra om det i mitten av nästa vecka...
Jag har varit förkyld(jag som aldrig blir det nästan)men inge dålig...
Vi har influensan + magsjukan som går på jobbet men än så länge har jag klarat mig + mina barn...Den som drabbas först i famliljen är H (pappan) även om inte vi är sjuka...Vi släpar väl hem alla basilusker till honom och han är mottaglig för de...
Åh, du vet hur en karl är när de är sjuka...så emliga så!!!
Om jag blir sjuk så kommer jag att få lämna till tex skola osv....upp på morgnen hur "tjyvens" man är mår....
Hoppas ni blir minstingen blir frisk snart(visst var det han)....

11 svintoflickan:

skriven

maja.hej hej eller natti natti för jag ska snart gå o sova...
hur har de gått med jobb o övernattningar o allt.
ha de jättekul på kalaset i morgon:-)
söndag är vårat årsmöte..om lillkillen är frisk ska jag gå annars inte..mannen ska nog jobba...

ja de ska bli spännande se lille bebisen i magen...ja skulle de vara en tjej ändå då skulle jag nog tro dom tagit fel.skratt.

ta hand om dej nu.

kram

12 svintoflickan:

skriven

tumbavännen.
å vad skönt grabben mår bättre.
å att resan gått så bra..
vore så kul få se bilder !!
tittade också på lets dance..gillar tony richardson mfl.
å lät jätteskönt med promenad.
jag brukar passa på gå själv till kyrkogården på helgerna..men i morgon jobbar ju mannen så får se.
man behöver verkligen lite frisk luft varje dag känner jag..annars blir man lite knäpp.
skratt.
ha de sååå mysigt i morgon nu då.
natti natti...

13 mockila:

skriven

Hej gumman!
Så fiin mage du har *kram*
Jag har svarat dig lite privat på din mail..skrev lite igår..saknar dig..klart vi ska synas i sommar!
Hoppas lillkisen mår bättre..så jobbigt när det bara går runt runt hela tiden.
Hoppas ni får en skön helg,och gubben inte behöver jobba!
Själv ska Ebba på 4 årskalas idag,tll 2 utav hennes dagiskompisar..
På Måndag fyller Gabbe 9 år..kan inte fatta vad tiden går?..det var ju inte länge sedan den lilla killen tttade storögt på mig!

Kramar i massor gumsan min

14 svintoflickan:

skriven

hej mockila.
jodå mannen jobbar tyvärr...hoppas de inte blri för länge..gillar inte när helger också känns som vardag liksom.
lillkillen är fortfarande förkyld.
oj,vad de snöar ute..trodde de skulle bli vår.
9 år..ja de är märkligt att tiden går så fort...förstår inte.vad önskar han sig då..vad ska ni ha för kalas.
var de sist han hade bowlingkalas?
ja,jag fick dina svar..toppen:-)
skriver mail en annandag.
ta hand om dej nu!!!!!!
kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Kommentera här: