För ett halvår sen..

Kom min lilla prinssessa !!!


då...alldelles nyfödd...


och nu ett halvår senare...

tänk vad fort de går...som alla gamla tanter sa till mej när jag fick mitt första barn..o ja,dom hade,har rätt..

Igår har vi varit på barnsång och sen besök av min fina vän o hennes barn o sen gick vi på kyrkans cafe....
idag var de öppna förskolan o pizza med samma vän som igår...
gott me pizza men onyttigt säger dom som vet...ler...
med på pizzerian var också ett par kompisar från förr...me sina barn...åh så kul att träffa dom igen..
de kom hem till oss o vi fikade o pratade o barnen lekte såå bra ihop..
ja,min enstöring 2-åringen lekte ju förstås inte men han var allafall inte så arg utan satt där o vaktade sina bilar.ler.

så de har varit väldigt mysiga dagar tycker jag...
nu känner jag dock att jag borde städa o de är ju inte alls lika mysigt..
så kanske struntar jag i det ändå...

Nu ska jag ta en kopp te när Leagumman sover o lillkillen leker me bilar o de stora killarna faktiskt är sams...skratt...

Kram:-)

å grattis min lilla Lea...på halvårsdagen.

ps:igår köpte min mamma en jättesöööt tomteklänning till henne...jag får visa sen när hon har den på sig.
den klänning hon har på kortet har min ena systeryster köpt i London..söt va?:-)
1 tiindra:

skriven

Klänningen var jättefin....trodde först att ngn hade hemstickat den innan jag läste att den kom från london....

Ja,du ...visst går tiden fort...Swish, säger det bara....så är barnen stora...och man undrar vart tiden tagit vägen för man själv tycker man inte gör ngt vesäntligt...ngt som syns....och sedan funderar man på åren framöver hur fort de ska gå...

Hon är så lik grabbarna lilltösa....kul att en annanutomstående kan se det....

Ibland är syskon inte alls lika och en del (som mina töser) lika som bär....Tittar man på kort när de var små så är det så att jag i bland inte ser vilken som är vem...måste använda geni knölarna för att minnas kläder osv..

2 tiindra:

skriven

Nu har jag oxå lekt lite med bilder...se själv!!!!

3 Vickie:

skriven

Vilken härlig dag! Har skrivit till dig på facebook.

Ska ner och äta nu har haft fullt upp efter jobbet och inte hunnit, först träning och sen ner på stan och titta på en eldslukare, det var lite hallowenfirande nere på stan. Vad stor hon blivit tjejen, söt som socker :o)

Ha en toppenhelg! Kram

4 Anki:

skriven

Ja att vara konsekvent är inte det lättaste, vi har gått på en massa minor om och om igen, man lär sig med tiden. Underlättar, fast det är svårt när de blir så lessna. Usch och fy för det.

Har pysslat för fullt med barnen i flera timmar och inget tjafs eller bråk, de håller på att bygga ett hus av en gammal kartong, gamla knappar, tändsticksaskar, lim, papper och ståltråd. Iofs så blev det skallkrock, men det gjorde mest ont på dem båda, en olyckhändelse hönder i bland.

I morgon ska vi ut och grilla lite korv om det inte är snöstorm :), men det gillar ju vi så det är ingen fara. Vi nästan hoppas att det blir det, så slipper vi åka hem. Ha ha..

Ha det så bra i helgen.

Kram kram

5 Anonym:

skriven

vart tar tiden vägen?!

6 månader, fattar inte.

Grattis i alla fall på halvårsdagen.

Vilken söt bild på henne.

Ha det bra

6 lila jag:

skriven

Fin hon är er halvåring! Otroligt fort det går - precis som du säger (vilka gamla tanter vi blivit som talar på det sättet:-)). Ha en fin helg med de dina. Jag är hemma idag, ska ha besök i helgen och nu behöver här städas och tvättas. Kramis

7 supermamma:

skriven

Ja visst går tiden fort! Jag tycker jag nyss fick min lilla son , som fortfarande är min bebis men han är faktiskt 14 år nu!!!!!!!För att inte tala om när jag fick min första dotter! Kommer ihåg det som i går fast det är 27 år sedan och nu väntar hon sin första :)

8 Sommartjejen:

skriven

Oj oj oj är hon redan ett halvår lilla prinsessan!!

Vi får ta och stanna den där klockan NU, det här går inte längre! =)



Ser att hon är med överallt nu när hon kan åla...hi hi då har du snart fullt upp igen med att jaga du med! =)

kramis

9 E:

skriven

Hej !

Eftersom barnen varit såååå trötta då det blivit mycket sena kvällar på lovet denna veckan så ska de försöka somna nu....dock lär vi inte få isäng lillen på ett tag ! Du vet ju hur lite sömn han alltid behövt, o nu i eftermiddag somnade han 15.00, o vaknade igen nu kl 18.00 !!!!!! Hade bara inte hjärta att väcka honom, han har ju öroninflammation o är förkyld ju:-( Så vi blir säkert uppe till efter midnatt nu....med honom vår lille.

Om alla känner sig bra imorgon blir det dop här i Dannike, du vet Benjamins kompis Alfreds lillasyster Lova döps, o har dopkalas på eftermiddagen/kvällen. Så högtidligt med dop tycker jag. Och bröllop.

Själv har jag varit förkyld idag, näsan bara rinner o rinner o ett antal toapappersrullar är uppsnutna ;-)

Tänk vad fort tiden går, när jag pratade med en god vän här i Dannike förra veckan om min mysiga brevvän så sa jag att lilltösen din var nog runt 4 månader gammal....o så är hon 1/2 år redan !!!!!!!!!!!!!!

Vi hörs !

Kram o trevlig helg !

10 Tommy:

skriven

Ja du Anna-Maria, det där med att tiden går fort kan jag skriva under på,alldeles för fort...

11 Anneli:

skriven

Söta lilla Lea! Minns så väl när du sms:a mej på natten och skrev "fick en flicka för 2 timmar sen.." och det var hela 6 månader sen nu! Tiden går verkligen fort då man får barn.. både kul och tråkigt. Här är det fullt upp, har ju haft praktiken i veckan vilket gått jättebra och så nu i helgen håller vi på o gör om Filippas rum, spännande! Mysigare väder idag än förut, måste komma ut lite med Filippa som mest har fåt varit inne eftersom hon varit hemma från dagis pg.a förkylning och lös i magen. Vi måste ses snart! Vore ju kul om ni ville komma över nått innan Me&I-kalaset, så hittar du ju hit :) Kraaaam

12 Louice:

skriven

Hjälp vad fort tiden går. Vad stor hon har blivit lilltjejen och såååå söt! :-) Man hinner inte riktigt med. Hoppas ni har en mysig helg! Sköt om er! Kramiz

13 svintoflickan:

skriven

postat av...

ja,de var inget namn så jag vet ju inte vem som skrivit..

är de du pernilla? eller någon annan..

men visst går ett halvår fort..helt otroligt..för fort.med första barnet ville man de skulle gå fort..men inte nu...

kram

14 svintoflickan:

skriven

vickie.

du har väl fått mitt svar också va..som jag skickade till din inkorg...

hur har helgen varit..

här har den varit väldigt bra..o är ju faktiskt en dag kvar också.

kramis

15 svintoflickan:

skriven

E.

Hej vännen..

hur mår ni nu...

kunde ni gå på dopet?

hur var de när dina föräldrar kom hem..gick allt bra..

vad säger dom om allt som hänt..

å rummet ni gjort..

hur är eran helg..

nyfiken i en strut va..ler.



kramiskkramis

Kommentera här: