sötaste godisarna jag sett

Igår var jag hos tandläkaren....hade inga hål...jihaaa..va glad jag blev.
mest ur den ekonomiska aspekten...men för tändernas skull me förstås.

Ja sen strosa jag omkring lite på stan men kände mej helt förvirrad...vad gör man liksom utan barn...
men jag satte mej o fika lite me min syster på hennes jobb på hennes rast...
å sen väntade jag i stan tills hon slutade jobbet ,så åt vi och sen hem till henne o drack te..

allafall så satt vi och pratade jobb och sånt...hon städar ju på en bank...allafall så berättade hon att de hade fått lite utskällningar förra veckan att de ej städat tillräckligt noga nåndag......för att någon personal på banken hade lagt ut en jordnöt på golvet nånstans för att kolla om de städade ordentligt...å tydligen hade den där jordnöten legat kvar sen...
Jag blev så upprörd...-vem får för sig att lägga ut en nöt på golvet för att kolla om  städpersonalen gör sitt jobb....
de borde väl ha nog med att kolla sig själva o sitt jobb tycker man..hå hå ja ja.
Å så noga som min syster är va de på nåt väldigt konstigt ställe de måste lagt den där nöten...hi,hi...

Ja...hå hå ja ja...som sagt...

sen var vi hos mamma igår och de har fått så fint i sitt kök!
å så fikade vi där....oj vad jag fikar.....
konstigt jag inte hade hål i tänderna.

I förmiddags kom min mormor me ett underbart gulligt ägg till barnen me varsina små chokladkycklingar i...
var tvungen att ta kort på de ..för de var nog de gulligaste godis jag sett.






kjam till er...
(hör teletubbies framför mej..."tubbiekjam"...de ska vara pedagogiska och lära barnen prata o säger kjam istället för kram o kjäm istället för kräm..men men så gör ju barnen me så vem vet de kanske är nån pedagogisk tanke me det....)
1 Maja:

skriven

Råkar ha lite tid här just nu M är ute och S sover. Ska packa lite till ullareds resan men det går ju fort. Va fina dom blev och kan bara hålla med om att kycklingarna va söta. Jag har letat efter påskgodis men knappt hittat nått känns lite konstigt men påskafton är ju inte här än. Skickade en liten påskhälsning till min syster med Lubeck marsipan i form av små hjärtan till henne hon älskar marsipan.



Ja du jag har ju inte börjat springa men jag hoppas verkligen att jag komem rigång i år för jag mår så bra av det jag liksom springer av all t negativt och får massa härlig energi ocg blir gladare.



Min svärmor har ju fyllt 60 och hon har önskat sig en bordslampa som min svägerska skulle fixa, men när våran colorama butik nu öppnade i ny lokal så sålde dom värdens sötaste lilla damsugare i form av en nyckelpiga han suga upp tex brödsmulor med och den var jätte bra så jag köpte en sån till henne från barnendet funkar ju inte med en sån här hos oss med tanke på mina något uppfinningsrika killar med en massa tanklös forskning som visserligen leder nån vart för dom men en annan önskar dom kunde fråga istället för att kolla hur allt fungera "suck" ler.



Ja Ullared Somris hade varit där läste jag vi har ju inte så långt 6 mil tror jag men iaf hoppa spå att hitta lite jeans till barnen samt regnkläder, lite vita bodys eller toppar till sessan samt strumpbyxor hon blir så skitig när hon studsar runt på rumpan oh jaf som tycker jag har rent hm skratt. Dessutom vill hon så gärna resa sig men det är så halt för henne så tänkte jag kunde hitta nån plastisock eller nått. Sen vill jag ha en lampskärm och en vår sommar jacka till mig vi får väl se om vi hittar nått. Jag är inte så bra på gekås så jag hittar sällan har svårt för att sortera ut när det är så mycket av allt. Ja just det ska leta födelsedagspresent till M oxå han fyller ju den 5 maj. nä nu kom V och pappa kommer snart han vill ha kaffe så det är bäst jag sätter på det.



Ifall jag inte hinner titta in innan påsk så önskar jag dig och din superfina familj jätte go och gla och mysig påsk kraaaaam

2 somris:

skriven

Håller med dig om teletubbies! Viktor har lyssnat och tagit efter så mycket att han tror att i låte Blinka lilla stjärna så sjunger de "klockan" istället för Fjärran LOCKAR så är det en unge som i teletubbies sjunger "fjärran, klockan du min sky" - så nu sjunger ju Viktor också så!! fniss

3 Sara:

skriven

Hej Vännen!

hihi du är så rolig, vad gör man utan barn? Det är ju då du ska passa på att njuta och ta hand om bara dig själv och göra sånt du inte hinner annars : ) Skönt att du inte hade några tandtrollsingar : ) Ang det på banken, alltså det finns ju folk till allt, för vissa går inte hissen ända upp och hos vissa är det helt släckt i stallet : ) fy, jag hade blivit så sur om jag var Malin, vet hon vem där inne som lagt dit nöten?

Nu är grannen här och lagar middag till oss, vilken lyx och det luktar ljuvligt : )

Hoppas ni får en mysig påsk, hoppas vi kan ses snart. Stor kram till dig och hela din familj.

4 Therese:

skriven

Tack så grymt mycket för besöket idag och för att jag fick prata av mig=) Var behövligt och jag hoppas att jag inte satte igång lite för mkt tankar hos dig=)

Tack oxå för kläderna, lite fick jag lägga undan men en del kläder kan hon ha nu. Passade på att leta efter lite fler kläder i förrådet till Elina, så nu behöver jag inte köpa allt för mkt.

Kram till dig!!

5 Familjen Björkroth:

skriven

Hej hej...Hoppas att allt är bra med er...Vi ska flytta ner till Karlstad i sommar för vi trivs inte här uppe...Vi älskar din blogg och vi ska snart starta en egen igen och då blir du såklart underrättad om adressen...Se till att ha en super-trevlig påsk kära Anna-Maria och ta väl hand om er...

6 svintoflickan:

skriven

maja.

hej..nu är jag förstås nyfiken och undrar vad köpte ni i ullared?

å va de kul:-)

vad ska ni göra i påsk då.

mysigt me ltie lediga dagar tillsammans.

i morgon kommer mamma mfl på mat hit.

nu ska jag sova..har städat o grejjat idag o nu är jag trött.

kram

7 svintoflickan:

skriven

familjen björkroth

å va synn att ni inte trivs..vad kommer de sig.

ni som hade så bra affärside me beggrejjer o så.

hoppas de blir bättre i karlstad då.

nej jag märkte er blogg var borta helt plötsligt.

kram kram på er o lycka till!!!

Kommentera här: