Hår

Nu har det åkt av...
lillkillen har haft långt hår..och jag ..eller han..har sparat ut luggen så att det var nästan jämnlångt med de andra..
Idag ville inte lillkillen ha det så..
-jag tycker de är jobbigt när de är i ögonen sa han..
vad jag än sa så spelade det ingen roll..
Han var bestämt..mormor ska klippa bort det.

så här blev det...






liite lockar har han i allafall där bak...kanske kan bli en hockeyfrilla..ler..

Jag är svag för långt hår på mina små killar...men han kanske inte är liten längre...
Han vill vara stor nu..och bestämma själv !!!!!!

å ibland önskar jag att jag också var så bestämd när det gäller mitt hår..
men jag vet ju inte alls vad jag vill...kort eller långt..
lockigt eller rakt..
vilken färg...
ha,ha.


kramis
1 Sandra:

skriven

Men sötnos då, det är väl tur att de har lite egen vilja även om det kommer ivägen för ens egen vilja!

Här är det kallt idag,nollgradigt och vi som ska gå till barntimmarna, måste leta efter vantar och tjockare jackor tror jag. Men det kanske blir varmare under dagen!?

Hade ni roligt på ullared?

Jag fyndade på barnloppis i helgen, det var billigt värre!



Jag borde också klippa mig men jag gillar inte att gå till frisören, har noja över det ;) då måste man sitta och kallprata med ngn man inte känner...



Nu måste barnen kläs på och skickas till skolan!

Går dina själva nu till skolan också?



Kram

2 svintoflickan:

skriven

sandra.

jo här har dom också börjat gå själva till skolan så att jag kan väcka dom och mannen åka och komma hem tidigare..

dom är inte alltid så postiva över det..som tex idag..när det var svinkallt:-)



jag har precis nu hängt fram vinterkläder o varma skor..kanske lite tidigt men nu finns det allafall på plats om man fryser.



jo..jag vill gärna att lillkillen ska ha långt hår..tycker om när inte alla killar ser likadana ut ..men men vad ska man göra när han så gärna vill en sak...



jag borde med klippa mej men kanske ber mamma toppa mitt hår också...jag tycker det blir så dyrt o frisör.



idag ska jag på öppna förskolan med det små.

mysigt.



ha så mysigt ni också!!!



kramis



3 kråkmamman:

skriven

Han är ju så underbart söt, man vill bara krama om honom. Det där med hår är så svårt jag håller med dig.

Ha det underbart, imorgon är det fredag!

Kram Kråkmamman

4 Sommartjejen:

skriven

Åå vad söt han blev och JÄTTELIK sin största storebror!!! =)

5 Ullis:

skriven

Fast han blev jättefin och nu ser han nog så stor ut som han önskar vara! :)

Kram!

6 Tumba:

skriven

Säger precis som Somris, åh vad han blev lik storkillen!!! Och så gulligt! Vi står inför samma dilemma... klippa eller inte klippa??? Alfreds hår är inte ens lockigt längre, bara rufsigt o risigt. Finns ett litet hopp om att det varmare och fuktigare klimatet ska locka till det igen, annars ryker det i Thailand. Kram =)

7 Therese:

skriven

Vad söt han är=) Jättefint kort. Micke tyckte han såg yngre ut nu!

Kram!!

8 Fia:

skriven

Såå fin han e, ser så härligt nöjd ut oxå!! Lite som"vad var det jag sa"

Här är alldeles tyst i huset,alla sover, jag me me ena ögat... jobbit att ha kalas ibland... men mysigt med!

Idag va syrran å jag å hälsade på mormor som flyttat till äldreboende....många känslor i omlopp nu...hon frågade tex hur länge hon skulle stanna där,tills jag dör alltså? lilla skruttiga mormor som varit så fartig å fräck i mun klarar sej inte själv mer...konstigt...morfar drunknade för 17 år sen så hon har levt ensam länge...jag vill bromsa nu...å backa....men jaja såhär är livet.



Imorn börjar jag sent,10.30 å jobbar till 17.15,sen blire tacos å fredagsmys å ihopplock av loppissaker till barnloppan på lördag som jag ska stå på, sålde förra hösten med å för penagrna ska vi boka hotell med barnen,blir en bra morot för dom att avvara lite saker;-)

Har inte kollat almanackan än men hör av mej på sms eller så när jag vet, men gennerellt;tisdag eller torsdag för din del?



Sov gott!!! från mej....idag ngt låg men snart vänder det!!

9 svintoflickan:

skriven

ullis

komiskt du skriver precis så..för det var en annan vän som sa precis likadant.¨

å det är nog så..han vill vara stor nu..inte bara mammas lille pojke hela tiden:-)

kramiskramis

10 svintoflickan:

skriven

Fia

Det är jobbigt när de gamla blir äldre..

min farmor dog när jag väntade lea..hon var 73 år.bodde granne med mej det senaste året.var så glad å pigg o älskade barnen.

sen dog hon ganska plötsligt i en hjärtinfarkt..

det är den största sorg jag varit med om..å jag saknar henne varje dag.

det är konstigt det där med livet och döden.

å jobbigt när människor förändras..

vad fruktansvärt..drunknade din morfar? vad hemskt. var han ute med nån båt eller.



ni är så duktiga att sälja.var är det loppis nu då.ler.

hotell låter uuuunderbart.



nu är det helg min vän.

njut av familjen o kramkram !!!!

Kommentera här: