Orken

Ligger i sängen 
Har slappat på altanen med barnens röster omkring mig 
De har lekt med en kompis å lekt så bra
Å jag bara legat där på en filt å försökt andas kärlek å lugn 

Men nu lade jag mej i sängen 

Jag är trött
Tar mej inte för att plugga 
Städa 
Måla
Å allt jag skulle gjort eller borde eller vill

Kanske är det en sån  trötthet han känner när vi inte får iväg honom till skolan
När han inte orkar klä sig
Bre sin macka 

Kanske är det en sån trötthet han känner när vi får bära honom till hans säng 
Eller när han inte orkar sitta med och äta 

Å just på grund av den trötthet han känner 
Känner jag mej trött idag


Kram 



1 Vickie:

skriven

Åh kram till dig❤️ Sådär känner jag med ibland. Då går all ork till att ta sig till jobbet. Killarna är hemma en dag här å där mellan varven, när de helt enkelt inte orkar, behöver vila. Vilka kämpar vi har❤️❤️❤️ Kram vännen!!

Svar: Ja jag ser det som en omöjlhet att klara av detta om jag arbetade.styrka o kram till dej.
å våra finisar
svintoflickans blogg

Kommentera här: