Med inspiration av andra..lite tillbackablickar från 2007

Januari
då var de minsann snö:-) 

bodde på hotell i borås..och var på badhus m.m en kul upplevelse för föräldrar och barn:-)
 

Februari
våra små killar...

Mars
lillkillen går med vagnen..men de dröjer ännu ngr månader innan han går helt själv...

April
 Hjälper till storebror,morbror....
Dessutom hade vi bott i min hemort i 1 år i april !!

Maj
Jag o mamma o 3 grabbarna flög till London för att hälsa på min syster..första gången för barnen att flyga...var en jättekul o mysig resa!
   
 I maj fyllde även vår mellankille 4 år !!!

Juni
Jag fyllde 30 år...här läser jag en present..resa o hotell till Öland.
Vår lilleplutt fyller 1 år !

Juli

Fick resan av min familj...att få åka till öland o bo på ett jättefint hotell..o äta god mat...mina föräldrar o syskon  mfl var också med, en mysig resa men lite otur med vädret...men annars var de mysigt.

   
Storkillen fyllde även 6 år denna månad


Augusti

På väg till bröllop en kompis som gifte sig...hade då en liten bebis i magen..ler.men som inte alla visste om...Ändring:pga  en flitig bloggläsare..Linda..tack!! så visade sig att jag inte alls var gravid då..skratt..utan bebisen måste snarare blivit till runt detta bröllopsdatum..skratt..så dumt...jag trodde så här i efterhand att jag var gravid då...men icke..å nu minns jag att så var de inte..men några veckor efteråt fick vi ett plus:-) glada blev vi förstås..även om jag ibland undrar hur de ska gå..ler...
 var även på svärmors 60 års fest...och passade även på att hälsa på lite vänner runt omkring.

Efter den resan testade jag postivt men kände på mej redan innan att jag var gravid...
På vägen hem krockade vi även vår bil...
 den gick inte att reparera....men min snälla bror o flickvän lånade ut en av sina bilar...tills vi kunde köpa en annan bil...blev dock en precis likadan...

Storkillen började förskoleklass !! en stor och speciell händelse för hela familjen...


September
  på fest..min mormor 80 år !!!

Oktober
denna månad fyllde min farmor 74 år..och bjöd på smörgåstårta..men hade gjort omelett speciellt till kräsna mej:-)
vi hade också en liten halloweenfest där vi var dom på bilden plus farmor,min ena syster o mamma...o fikade.
på kvällen var barnen på disco..:-)

November
 en månad full av bakning och tomtar o förväntan...
blev en månad med sorg...och tomhet...
min älskade farmor dog plötsligt i hjärtinfarkt i mitten av november...har nog ej förstått de ännu..
 saknar!

några veckor efter dog min morfar...efter att varit sjuk.....var hos honom dagen innan på sjukhuset..o även om de var jobbigt kändes de ändå som de var dags för honom att komma vidare...men visst är de tomhet o saknad även där...
 jag o morfar.

November blev grå..och tung...
glädje var ändå ultraljudet..då allt såg bra ut..och troligtvis är de en liten pojke till.ler.

December
 ja,paket o gran o mat o gemenskap..så blev december o julen...
och snart mina vänner är de 2008

Jag önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR !!!!!!!
image376
1 lilajag:

skriven

Vad fint du gjort! Trevligt att få följa med på kavalkad genom året och se så många fina människor på korten. Era barn är ju, som vanligt, så väldigt vackra. Och nu ser jag det igen, som jag tänkt på förut, men inte sagt: Det är något intelligent i blicken hos lillkillen! Kan du inte skicka hit honom, så vi kan ha lite intellektuella samtal han och jag!
För egen del består min nyårskavalkad än så länge av att jag letar mig igenom de religionsvetenskapliga forskningslagren för att sammanställa en forskningsöversikt till min uppsats. En syssla som är roligast då den är färdig! Men nytt år räknar jag med att välkomna vad det lider, och det lär bli i lugn och välmåga hoppas jag. Vi hörs! Kramis!

2 Nilla:

skriven

Åååvad kul att få se bilder och uppleva allt ni gjort under 2007 :)
Och där dök den ursnygga klänningen upp igen, den du hade på bröllopet :)
Och tänk, sen har vi lika tapeter i vardagsrummet, vad coolt.
Och dina grabbar, vad söta dom är.
Önskar dig nu ett gott slut och ett jätte GOTT NYTT ÅR!
Stor kram♥

3 sommartjejen:

skriven

Ååå så det blev en liten summering iallafall även av ditt år, vad kul att se!! =)
KRAMIS

4 Linda:

skriven

Vilken fin blogg.....Hm tror att jag kommer ihåg blogg innehållet ang bröllopet du var på, där skrev du att du visste att du var gravid ? !men jag har för mej att du skrev att du såg gravid på fotot med klänningen men att du inte var det hahaahah
Jajaja lite hemligheter måste man ju ha !!!

Hoppas Ni får ett underbart 2008

kram Linda

5 maja:

skriven

tack för fina bilder lite tillbaka blickar.Hoppas eran nyårskväll var trevlig vi hade jätte kul va hemma klockan 02.30.Klockan 03 sov Mattias och alla vaknade klockan 09.30-10.00 någongång skönt.Nu har vi precis kommit hem från en jätte skön eftermiddag i skogen med snöflingor i luften och en eld hamburgare och bröd (vad annars hihi).Mannen ska till kyrkan och ta med Viktor behöver ha ett break mellan dom två stora vi hade tänkt åka alla men M ska äta mitt i och så är det nattvard ska försöka få S i säng i tid. Dom har liksom vänt lite sover länge på monarna och så även om det kan va skönt så blir det knas när skolan börjar nästa vecka.Var bodde ni innan ni flyttade tillbaka till dina hemtrakter? trodde du alltid bott där. En annan fråga det fanns en pappa som komenterade på din blogg för ett tag sen fick sitt 4 barn tror jag pappsensblogg tror jag vet du var han tog vägen? har inte sett till honom.Nu ska jag återgå till mina sysslor ha dte riktigt bra och god fortsättning på det nya året. kramisar

6 svintoflickan:

skriven

maja.hej vännen.åå lät som ni hade jättemysigt..hmm...våra barn var också vakna länge o vi sov till halv 12..de är nog rekord de.ler.
men vi behöver också vända tillbaka dygnet så ikväll blir de tidigt säng...
jag är härifrån där vi bor..men sen har jag bott i stockholm o gått på bibellinjen på kaggeholmsfolkhögskola.
sen har jag bott i kinna utanför borås..där jobbade jag som sk "teamare" i kyrkor o högstadieskolor o där träffade jag min blivande man...vi blev ihop o jag ville ej flytta för långt ..så jag o en kompis flyttade till göteborg där jag jobbade på fritids...så småningom gifte sig jag o mannen o då flyttade vi ihop i en lgh i göteborg o bodde där till
de 2 stora killarna var 3 respektive 1 år..(vi var trött på 3 tr upp utan hiss) och flyttade till Lerums kommun...där bodde vi tills vi äntligen flyttade tillbaka hit..då jag längtat så efter mamma o familjen...
å här känns de underbart...i april hade vi alltså bott här i 1 år.
vet inte heller vart den pappan tog vägen...kanske blev för fullt upp..
nu ska vi natta här så de somnar nångång...
du då..vad har du gjort innan mammalivet..skratt...
å vart har du bott.
stooor kram

7 tiindra:

skriven

Hajesan! Vi hade oxå trevligt under nyår med grillning, bastu och mat.....Barnen trivdes oxå..dock blev minsta trött och åkte hem vid 23 med sin far...så hon såg aldrig nga rakteter emn vi sparde nga som vi ska skjuta ikväll...Skulle ha gjort det igår men då belv kl så mkt 22.30 och folk ska upp och jobba som idag....så det får bli lite tidgare ikväll....
God forsättning!

8 Amlon:

skriven

Vilka fina bilder, kul att se erat år. Grattis till lille bebisen i magen! Vad mysigt!!

Kommentera här: