En dag kvar...

en dag kvar till Bf ...beräknad förlossning...
men jag tror som sagt den kommer dröja...

har dock haft en sån där jobbig ont i ryggen smärta nu ngr dgr så visst känner man de närmar sig..sen om de är en dag eller tio ..de vet man inte.

idag var pappa och åt mat hos oss...så mysigt med lite sällskap så här mitt i vardagen.

snart ska vi ut till lekparken o träffa en kompis.

i natt sov lillen sådär..han hade sån hosta..fick bricanyl...
hoppas han inte blir sjuk.

vi hörs:-)

1 Pernilla:

skriven

hej!
hoppas lillkillen mår bra!!
här hemma hostar jag och lillkillen i kapp.
inte kul!!
Jag har förkylningsastma så jag har det lite tungandat nu. :-(
Men men bara att bita ihop.
Hur står det till mied dig då så här dagarna innan det kommer en liten bebbe!?
Ha det bra!
kram Pernilla

2 sommartjejen:

skriven

Nu närmar det sig verkligen rejält...ååå så spännande det är. Jag väntar o väntar o väntar, kan bara gissa vad du gör!? *fniss*
Jobbigt med ryggontet, är det förvärkar?
KRAMIS från oss i flyttröran

3 t0tta:

skriven

Jag har faktiskt en egen teori om det där med att det gör så ont.. För de få mammor, jag har sett, som liksom bara har "ploppat ut" babyn, utan vare sig ansträgning eller smärtor, har faktiskt inte haft speciellt mycket moderskänslor för barnet sen... Jag tror att förlossningssmärtorna sätter igång nån form av instinkt hos oss, som talar om att nu blir vi mammor och nu ska vi ta hand om ett helt nytt liv.

4 Maja:

skriven

God morgon!

Ja nu närmar det sig spännande. M har feber så idag körde pappa dom stora till skolan jag är så trött på det här sjuka. NU!! vill jag att vi ska va friska. M sover och jag har strukit upp lite tvätt och pratat med min moster i telefon fick en sån fin orkidé av henne i födelsedags present. Här är fint väder men det blåser så jag kan inte sitta ute typiskt.

M ska va på dagis där mina stora gått det är fortfarande samma fröknar där och dom är så mysiga allihopa lite ovanligt att man tycker om alla har jag förstått på mina vänner å barnen har älskat att gå på dagis pratar ofta om sina dagisfröknar roligt att dom trivts då bra det underlätta ens eget dåliga samvete över att lämna dom. Jag ska förmodligen jobba ca83% som min tjänst är på men det beror lite på hur dom lägegr schemat för jag vill inte gå en massa dagar till 4 å det har jag sagt till om. Dom skriver ju om alla scheman nu igen jag va inte nöjd med det som är nu så vi får se. Eftersom jag jobbar många timmar när jag gå helg och endel kvällar så blir det ju inte så mycket % på veckodagarna jag hade inte jobbat 83% mån-fre om det inte va så att jag var tvungen av ekonomiska själ 75% är annars rätt lagom. Så jag få se hur schemat blir helt enkelt.

Ikväll är det styrelsemöte det var ett tag sen jag var på det och jag vill inte gå det är nämligen hemgrupp med tjerna oxå å det är ju roligare kunde ju inte gå förra veckan då jag va så sjuk. Sen i morgon är det valborg mannen och dom stora ska gå å tända på brasan det är scouternas uppgift dom går emd fackeltåg och ställer sig runt brasan och kastar in facklorna. Jag stannar hemma för att ge M mat och sen när dom komemr hem vid 21 tiden så åker vi till svärisarna så sover barnen i bilen å säkert jag oxå hihi men jag ska försöka hålla mig vaken till sällsakp för min man "ler".

Nu ska jag gå förbereda middagen.

Sköt om dig vännen kramisar

5 Nhea:

skriven

Hej! Hur går det för dig? Är du vid gott mod eller har övertiden "deppen" slagit till? Hoppas det sätter fräs snart för din skull -jag vet hur det är att vänta!! & att du får en rysligt snabb & lätt förlossning =)

Tänker på dig & hoppas du mår bra till både kropp & själ!

Kram

6 alva:

skriven

Japp, nedräkningen är på full gång för dej nu. Jag väntar med spänning på att din lilla bebis ska anlända så man äntligen får veta om det är en han eller en hon. Hur är det med namn? Har ni några fina ni kommit på? Hur känner du inför förlossningen? Jag var vettskrämd när jag skulle ha trean. Vet inte varför, men det blev så konstigt bara. Man visste lixom vad som väntade och det kändes lite läskigt, samtidigt underbart.
Ha en fin dag
Alva

7 svintoflickan:

skriven

pernilla.
å vad jobbigt med förkylningsastma..räcker ju att bara vara förkyld.
lillen får bricanyl kvällen så då är de rätt ok.
nu ska vi ut hämta storkillen.
verkar inte bli någon bebis idag..jobbigt att vänta..man hinner ju bli rädd tusen ggr om.ler.
kramis

8 svintoflickan:

skriven

maja.
å ni har fullt upp som vanligt.
men vad trist lillen är sjuk..igen.
man vill ju alla ska vara friska o pigga när de är så härligt väder o så mycke inplanerat.
mysigt de lät med valborg.
vi ska grilla korv vid kyrkan då.
sen tror jag vi tänder brasa 1 maj istället...
men känns nu som jag inte kan planera ngt ...svårt att veta ju när bebis vill komma.
önskar ajg visste på ett ungefär allafall.
låter toppen de funkar så bra med dagiset..och att du kommer få bra tider eftersom de inte bara blir vardagar.kommer nog bli bra.
nu måste vi ut hämta storkillen.
kram

Kommentera här: