sommar,sommar och sol...

Ja nu är sommaren här..

hela dagen igår var vi vid stranden..häääärligt


   

kändes verkligen som om de äntligen var,är  sommar !!

Förmiddagen var jag först till doktorn..och ont i bröstet var ju muskelinflammation bland annat...
men mina domningar som jag har i händerna osv..de lyssnade han inte ens på..är de ngn som haft något liknande?
känner mej som stel i nacken med så kanske är de ngn nerv bara som är i kläm..eller så är jag en hyponkondriker plötsligt..vad vet jag...

Sen åt vi mc..fick lila colaglas:-) sen stranden som sagt..

idag har jag städat...lilltjejen var hemma me mej och mannen tog me alla grabbar o handlade mat och så handlade killarna ett playstation 2 som de sparat pengar till genom att sälja sitt gamla tvspel..genom födelsedag,genom lite andra saker som de "jobbat" ihop pengar till...dom var sååå stolta o har spelat idag...trots vädret..vi fuskade lite med de idag..ler.
de fick även presenter av min syster som missat lite födelsedagar..uppskattat.

sen var vi hos mamma för min syster har ju kommit hem från london idag..så vi fikade o barnen badade i tunnan...
sen kom svärföräldrarna o vi har nyss ätit kvällsmat o haft presentutdelning.:-) där också...så glada:-)

Men nu är jag trött o ska sova och ska ladda till morgondagen..då blir de barnvälsignelse för lilla Lea...

kram och sovgott

ps:svarar era inlägg när de ej är så sent..för trött..gäääsp..
1 Maria:

skriven

Domnigar i händerna har jag haft och jag har sovit ned händerna i fel "ställning". Vi kan ta det en annan dag. Måste försöka lägga mig, har så svårt att få natt men nu ska jag göra ett försök. Kram

2 Nhea:

skriven

Sök på carpaltunnelsyndrom & kolla om det stämmer in med dina känningar! Är vanlig under & efter graviditet bland annat...



Kramis

3 Sofi:

skriven

Klart du kan länka till mig, jag gör detsamma till dej.



PS2 är kanon kul, barnen här har också sparat själva och köpt.



Hoppas att dina domningar i händerna släpper snart, så trist när inte läkarna lyssnar på en när man väl åker in.



Kram

4 E:

skriven

God morgon !

Tänkte så på er igår o hoppas barnvälsignelsen blev bra :-) Hade ni lika varmt som vi, puh...?

Jag älskar verkligen sommaren, sol o lite färg på mig piggar upp så o man känner sig fräschare genast, eller hur ?

Igår var vi bara hemma hela dagen o tog det lugnt, Benjamin var nöjd med att sitta i sandlådan hela dagen o äta glass på en filt i trädgården:-) Han är så duktig nu med att vara utan blöja, det var tredje dagen igår som han kissade på pottan eller i gräset hela dagen o hann ta ned kalsongerna i god tid ! Och så är han så stolt över det själv varje gång o klappar händerna till sig själv o ropar "Bja !!!" (bra, menar han då) Och vid 18.00 ringde våra vänner här i Dannike o vi gick till dem en stund. Småkillarna badade i Alfreds nya badpool o vi andra slappade på deras altan, de är supergoa kompisar :-)Och jag höll deras lilla Lova, som inte ens är en vecka gammal !!! Jag kan inte säga att jag blev sugen på egen baby, men det vilar något gudiomligt över så små barn, sååååå små o söta små varelser ! Nej, nu ska jag röja lite innan alla andra vaknar. Hur går det med smärtan i bröstet ? Har det blivit bättre ?

Kramis från mig.

Ps Fick du bilderna jag mailade över ? På dem syns min "degmage" verkligen...ser nästan gravid ut....får skylla på att mamma gör så god mat i husvagnen :-)))

5 Närketösen:

skriven

Hej!

Tack för igår, barnvälsignelsen var så fin!! För söt din lilla tjej. Hoppas oxå kläderna passar. Pinsamt om hon skulle ha växt ur dom.

Ska nu sätta mig och äta. Blir riktig mat nu, blir så konstigt när man är vid sjön. Blir inte alltid den bästa kosten:-)

Hoppas ni fick en trevlig dag vid Hjälmargården oxå.

Kram kram

6 Pernilla:

skriven

vilka härliga bilder på dina barn.

Hoppas det är bra med dig!

Kram Pernilla

7 Anneli:

skriven

Heej vännen! Såg att du hade ringt mej igår, tänkte titta förbi igår kväll då vi var vid kyrkogården, men då regnade det som mest! Var ju hos Tommy en bra stund igår, det var trevligt och han mådde bra. Idag ska vi antagligen iväg till en kompis i stora sundby. Vad hittar ni på? Vill ses snart ju! Vad gör ni imorgon? Om ni åker o badar nånstans följer jag gärna med, kanske mamma också. Hur länge är det Märta stannar? Nu blev det mkt frågor! Ska städa här hemma nu, trist med man måste ju ibland ;) Många kramar och tack såå för att jag fick komma på barnvälsignelsen!!

8 Maja:

skriven

Hej



Oj då låter jobbigt med domningar hoppas det snart bli bättre hypokondrike nja klart man oroa sig man är ju rädd om livet.



Barnvälsignelse va mysigt hada ni lite fika efteråt oxå hoppas allt gick bra. Oh vilka fina bilder på barnen på sten. Vädret är verkligen härligt fast liet jobbigt oxå här är väldigt varmt klockan 8 på morgonen var det 27 grader i skuggan inte undra på dte är jobbigt att sova.



Det har varit intensiva dagar med besök som avlöst varandra efter syster besök kom min bror med familj dom åkte sent igårkväll så idag har dte varit lite lugnare. Vi åkte till Munkedal en sväng barnen skulle till leksaksaffären och vi behövde handla lite mat. Det är så utplockat i mat affärena här förmodligen mycket turister.



I morgon sak vi åka båt i Sotekanalen heter det det ska bli mysigt vi åker med våran (svärfar) båt sen åkre vi hem på kvällen för att betala räkningarna och tillbaka på torsdag morgon tro vi. Här är det bad för hela slanten tom mannen badar gärna och ofta det brukar han inte göra.



Efter badet idag åkte jag hem med mattias och mnnen och svärfar (dom andra stannade kvar och hoppade lite från hopptornet) mannen och svärfar skulle åka till Lysekil och lämna in svärmors dator jag och M stannade kvar hemma så han fick äta sen bakade jag bröd till mannen och tekakor (somris recept) till oss lite varmt men det fick gå. Och strax innan dom stora gick å la sig så fick jag ett geting stick precis ovanför läppen det gör ont det var Viktor som satt i mitt knä och viftade till så han gav mig en käft smäll med geting imellan undra på att han stack.



Nu ska vi snart gå och kojsa varit sent i flera nätter runt två tiden har vi varit i säng puh. ha dte riktigt bra och va rädd om dig min vän soliga kramar från mig

9 svintoflickan:

skriven

E.

å jo nog har vi de varmt allt!!!

men barnvälsignelsen gick bra ändå..de var rätt svalt inne sån tur var.

jo jag har fått korten å du är vacker som vanligt..

kallar du de där degmage vad kallar du då min...skratt.

men vad Benjamin är duktig!!

Isak har inte visat någon tendens till att vilja bli av me sin blöja...

han är väldigt principfast i det mesta o förändringar är inte hans melodi,skratt.

får bli nästa sommar...

tycker nog smärtan i bröstet blivit lite bättre faktiskt..från o till.

domningarna är nog värre just nu.

men de är så skönt mannen är hemma !!!!!

så du blev inte sugen alls då på en liten..inte ens liiite sugen..ler.

kram kram vännen

10 svintoflickan:

skriven

maja.

låter som ni har haft de ungefär som oss..

först var de svärisarna o en bror till min man..

sen var de en bror till min man med sin respektive o hennes syster..

och idag har vi varit o grillat o i morgon mvc..

ja de är fullt upp och även om de är roligt blir man ju lite trött också.



men oj..hur är de med läppen...usch..de msåte gjort hemskt ont..är du svullen nu då?

stackare.



härligt att bada..nästan de enda man kan göra i detta väder...



nu ska jag försöka skriva lite i bloggen om inte ngn ropar på mej.tror ej barnen riktigt har somnat.



kramkram o ha så kul på båtturen.

Kommentera här: