Lite bilder...på tjocka mej m.m

Ja,nu tänkte jag ha in lite bilder igen....

först kommer lite bilder från när min syster yster var hemma från london och vi åt lite margängswiss för att hon skulle fylla år...

    
här fikar vi..                lillkillen äter glass     min syster äter margänswiss

och sen lite kort när min andra syster är så gullig och hjälper oss med panelen i köket

 

min andra syster yster som spikar o grejjar....

Ja sen är de kort på mej...har snart gått 35 fulla veckor dvs snart in i vecka 36...de närmar sig....
Jag har pyamas på korten..egentligen pinsamt..men de känns som när man ska visa upp magen blir plötsligt inget pinsamt..skratt...

     

Ja detta var lite bilder på tjocka mej......

Längtar till 2 april då jag ska få se hur stor bebisen är i magen...

Nu ska jag ...ja,ni kan ju gissa...just de slappa soffan.... försöker ju dra ned på te pga dåligt blodvärde..annars hade jag absolut tagit en kopp te just nu....eller cocacola men de kan jag ju inte för höga sockret istället..skratt...
får väl mysa med ett glas vatten då..

Kramis
1 t0tta:

skriven

hehe, jadu.. B kommer vara min första gästbloggare.. Han har ingen egen blogg och har väl en del åsikter om oss... Misstänker att han kommer få svara på några granskande frågor också =)
Joel är en annan.. Han kommer antagligen flumma och skriva snuskiga historier *S*
Tänkte jag skulle få min mamma att skriva ett också.. Man vet aldrig vad hon hittar på.. Har en som antagligen kommer skriva om pyssel, hon är jätteduktig på sånt... Kan tänka mig att någon kommer jäklas och lägga in en "Dagens outfit".. Du kan ju lägga in en detaljerad beskrivning av förlossningen *skratt* Bilder på moderkakan eller nåt *ASG*

2 t0tta:

skriven

Älskar babybulor *myser åt bilderna*

Det är jag som är gluten- och laktosintolerant.

3 t0tta:

skriven

Hehe nänä.. Babybulor *vill klappa på och kittla babyn under foten* =)

Ha en riktigt mysig soff-kväll =)

4 lilajag:

skriven

Fina du! Roligt att se yngsta systern också. Inser att det måste vara ett tag sedan... hon har blivit så "vuxen", kände knappt igen henne. Även din minsting har blivit "vuxen", tänk vad en kortklippning kan göra! Han är nog redo att bli storebror snart.

5 malin:

skriven

oh okej =) men jag tycker du ska testa den mascaran.. helt värd det =)

6 Anneli:

skriven

Åhh, härliga bilder! Du är så himla fin! Tänk att bebisen är här närsomhelst, så spännande och se vad det blir för en liten. Åh, vi åt också våfflor igår, martin o jag, filippa sov hos mamma, men saknade henne sååå himla mycket! Hon hade hur som helst sovit bra, till skillnad från här hemma! Nu ska jag sätta mej och plugga igen, lite segt! Vad gör ni på fredag? Det är så att min kompis skulle till leklandet med sina brorsdöttrar då och frågade om jag ville följa med med Filippa och det vore ju jättekul eftersom jag inte varit där, tänkte om ni också ville följa med då så vore det ju toppen! Men förstår om du inte vill åka buss och kånka nu när bebins ankomst är så nära, men som sagt vore väldigt kul :) Tänker på dej, ta hand om er! Många kramar

7 Linda:

skriven

Fina bilder..alltdo skoj att se från verkliga livet.... Nu är det ju inte länge kvar tills det är DAX...spännande :-)

8 Somris:

skriven

Hej gumman!!
Tack för ditt långa inlägg på bloggen.
Idag är vi hos Nhea och myser, bara jag o Viktor o mamsingen. Jätteskönt.
Imorgon åker jag hem. Det har gått SÅ fort!!
Saknar dig, men vi får stå ut vännen. Dina sms är underbara - love you!!
KRAMIS

9 Pernilla:

skriven

hej!
jo då min blogg ska väl bli öppen så smånigom när jag kommit in i det hela.
Nu är det mest ett sätt att få ur mig saker och ting.
Log för mig själv när jag läste vad du jobbar med annars, jag är oxå barnskötare. :-)
Har min anställning i vikariepoolen så jag hoppar runt på våra förskolor och fritids här hemma.
Hoppas du haft en bra dag!!
Kram Pernilla

10 Nilla:

skriven

Vad kul att se bilder på dina systrar :)
Och vad bra, att den ena är så händig att hon hjälper er med panelen.
Föresten, vilken jättefin mage du har, tycker inte alls att den ser så stor ut :) Men nu växer väl inte bebisen så jättemycket på slutet, den ligger väl mest och goar in sig, och väntar på att få komma ut.
Hoppas att ni är friska nu hela familjen.
Och du, den där marängswissen såg väldans god ut.
Ha det så bra.
Kraaaaam!!!

11 Nhea:

skriven

Å vilka fina bilder! Spännande att se vad din bebis beräknas väga!

Du vet väl att rött te, roiboste är koffeinfritt & fritt fram för gravida - finns både naturella & smaksatta (i löste). Vissa tycker inte om smaken själv tycker jag det är helt ok!

Kram

12 senija:

skriven

Gissa på min blogg! Puss

13 maja:

skriven

God morgon!! Här är soligt som bara den jätte mysigt jag hoppas solen lyser på er oxå. Jag har inte gott någon morgonpromenad ska försöka hinna med en efter maten. Jag har haft svårt för att hinna med att skriva är lite tråkigt tycker jag men nu när M rör på sig så så kan jag inte ha honom här nere när jag skriver så jag får vänta tills han sover å då är det ju så mycket jag behöver fixa liksom. Men nu har jag en liten stund har precis betalat räkningarna inget roligt jobb men måste ju göras. Jag jobbade igår kväll mellan 19 och 21.30 och ska göra så varjen kväll tom tisdag nästa vecka så då försvinner kvällstiden oxå. Eg vill jag inte jobba så lite men får ta det för jag har inte jobbat nått denna månaden det blir lite krångligt med föräldraledigheten för jag klara mig ju inte på så få timmar så jag måste ta del av dag men men det ordnar sig antar jag.

Vilka fina bilder det är så härligt att se gravida kvinnor du är sååååå fin ska bli roligt få veta vad bebben väger där inne.

vad hitta ni på nu under påsklovet då, det lät som ni haft det bra under påskhelgen. På onsdag den 2 april så fyller mannen år å jag har inte kommit på nått att köpa till honom men vi ska ha lite kallas iaf med god mat ja inte för att jag vet vad vi ska äta han vill grilla, kanske det där laxpaketet som somris gör kan va nått. Mannen vet iaf vad han vill ha för tårta ....prinsess för när jag frågade vad vi skulle äta så sa han ja prinsesstårta är ju väldigt gott å jag undrade om vi inte skulle ha lite mat oxå mend et va tydligen inte så viktigt ja han är oxå en socker råtta hahaha.

Ha en riktigt bra dag kramisar

14 maja:

skriven

Ja tänkte försöka mig på utmaningen mend et blir inte lätt börjar bakifrån.

20år sedan 1988 13 år började högstadiet var super förälskad i grannpojken som var klasskamrat med min bror och 3 år äldre omöjlig kärlek vid den åldern. Min gråt period började grät mig igenom hela högstadiet framför allt närpappa tittade på mig fråga mig inte varför kunde inte svara på det då och inte nu heller. Jag hade ingen tonårsuppror utan det var gråt. Brukar säga det till mamma att jag va inte så svår att ha med å göra (min syster var en riktig tonåring med allt avad det innebär) men mamma säger att hon önskad emer att jag skulle va en skrig uppkäftig "skitiandratänkpåmigsjälv" tonåring för det skulle va lättare att hantera än en som bara grät.

15 år sedan 1993 18 år. Tog mitt körkort i protest mot min far som vägrade övningsköra med mig han var mer hysterisk en jag i bilen så vi gav upp det (han va så rädd om bilen inget ont om min pappa men han är lite gammaldags pojkar klipper gräset och laga bilar flickor tvättar och laga mat typ vilket gör att jag älskar att klippa gräset såga snickra allt som enligt han är pojkgöra glömmer aldrig hans min när han ser att taket i barnens lekrum är uppsatt panel och han visste att L varit på jobbet den dagen). Jag flyttade till Ggb för att komma L närmre va ju tvungen att ta reda på om han va nått att ha "ler". Bodde hos min kusin och jobbade som barnflicka åt en familj i Fiskebäck en lien flicka på ett år.

10 år sedan 1998 året då jag blev gravid med V var jätte sjuk blev sjukskriven slutet av augusti fram tills han föddes i december. Vi byggde ut vårat hus och det var den regnigaste sommarnen i historien tror jag minns hur det forsade in vatten överallt då vi inte hade nåttt tak på huset gick på golvreglar med V i famnen och 2 meter ner var källaren badrummet blev klart under bb tiden ett år med fullständig kaos med andra ord.

5 år sedan 2003 ja va hände då kommer faktiskt inte på nått jo nu kom jag på en sak men den är inte så kul. Mars detta året gick Simon hemifrån för att leta efter mig L och min pappa var i källaren och jobbade när jag kom hem letade L men kunde inte hitta honom och visste inte när han försvann och kunde inte se om det saknades några ytterkläder men det kunde jag stövlarna och en vår jacka var borta. 30 min efter att jag kommit hem hade vi fortfarande inte hittat honom då ringde jag polisen och då började det hända saker några minuter senare ringer det och dom har fått in upplysningar om att en man ringt om en liten kille som gick ut med Anderstorpsvägen själv och han tyckte det va konstigt så han försökte få med S men han vägrade så i stället så gick han med honom tack Gud för denna underbara man. Jag tror aldrig jag gråtigt så mycket nån gång och samtidigt försöka hålla nerverna i styr. Men det slutade väl L åkte dit och möttes av polis och den manne som fann honom manne bröt mot samtliga trafikreglker tror jag körde på fel sida av trafikljuset och stannade mitt i vägen trots polis. I tidningen skrev vi under "ett hjärta": vill vi ge alla som hjälpte till att leta efter vår treåring som lördagen den 20mars gick hemifrån för att leta efter sin mamma och som sedan hittades på Anderstoprsvägen 14 i Gved. tack till polisen, Aida, Johanna coch ett speciellt atck till den man som fann vår simon och stannade hos honom tills polis och hans pappa kom till platsen. Ett jätte stort tack till er alla som på något vis hjälpte oss. Simons föräldrar.

Ja det va min historia nu skriker M så jag få ta honom. Kram

15 svintoflickan:

skriven

pernilla.
åå vad kul vi har samma yrke...
jag trivdes väl eg ganska bra på förskola men samtidigt tyckte jag att jag blev så trött när man har barn själv...så jag vet faktiskt inte vad jag vill göra sen..vill ju helst bara vara hemma..snyft..

jo jag tror de är jättebra att skriva av sig om saker o ting oavsett på vilket sätt...
mitt skrivande har varit till stor hjälp i mycke..:-)

nu ska jag snart sova..är väldigt trött känner jag ..trots en bra o härlig vårdag...
och du har bytt många galonbrallor idag kan jag tänka mej i leran..eller har ni kanske snö...

kram

16 svintoflickan:

skriven

maja.
oj,vad mycke intressant läsning från dej !!
alltså de är så spännande med den där utmaningen o läsa saker om någon man inte läst förut..å få ett litet humm om den andres liv...underbart du tog dej tid att svara.har läst de flera ggr.

jag älskar marsipan...o prinssestårta...i konditoriet
i vår stad finns en tårta som heter gustaf adolf..med gul marsipan o en krona på..den är sååå god o så maräng o banan inuti.

har varit härligt vårväder här me idag.skönt.

jo påsklovet har varit ok ...vi har tagit de rätt lugnt...å de har varit skönt !!!!
härligt att inte behöva tänka på tiden ehla tiden för att vi alla får sova på mornarna m.m förutom stackars mannen då.

nu ska jag skriva en liten blogg o sen sova..sååå trött..ovanligt va.ler.

å inte är jag vacker gravid..känner mej som en sliten gammal...ja,vad..kossa kanske..ler.

natti natti vännen min.

Kommentera här: