Härlig dag

Vilken härlig dag de har varit...
Fick följa me pappa mfl och grilla korv ute i skogen...
var visserligen lite kallt men bara så skönt att komma ut och hitta på något
och när vi sen kom hem kunde man bara slappa..
ta ett vamt bad..
se på tv m.m...
barnen leka eller spela tvspel eller..

ja,dagen har varit bra helt enkelt...

Här kommer lite bilder från de senaste dagarna...



  

  

nu ska jag ta te o fortsätta se på rosa bandet galan...

kraaam
1 Anki:

skriven

Hej

Vi gjorde et belöningssystem, hon fick en guld stjärna för varje hel natt som hon sov i sin säng, när hon var uppe i 20 stjärnor fick hon köpa något som hon verkligen ville ha. Hon gick nog i 1:an när vi gjorde det.

Vi förklarade varför hon skulle sova i sin säng, att alla sover mycket bättre om de sover i sina sängar.

Vi var också konsekventa med att de skulle somna i sina sängar, vi märkte på ett lov när vi gav dem tillåtelse att somna i våra sängar, så var vi tillbaka på ruta ett med tjafs och bråk vart man skulle sova någonstans.

Alla gillar inte belöningssystem men för oss var det sist utvägen, vi höll på bli knäppa.

Jag hoppas att du kommer på en lösning, men mitt enda råd är att vara konsekvent.

I dag sticker vi till landet 50 mil i en bil jippi!!! Tack och lov åker vi på kvällen. Ha en riktigt trevlig Allhelgonahelg! Kram

2 E:

skriven

ÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN funkar datan igen !!!!!!

Vad kul att läsa lite här igen....

Lillen har öroninflammation, trots att han har rör inopererade o att det är ovanligt då, så jag läser saga för honom o stora killarna är med Jonny i Göteborg o hämtar mamma o pappa från USA nu....längtar sååååå efter dem, särskilt efter att prata av mig med kära mamma om allt tumult som varit här hemma medan de varit borta....har inte velat oroa henne när de var iväg....

Å, lilla söta vän, har du gått ner i vikt ???? Ser så ut på de senaste bilderna. Du ser jättefräsch ut!!! Det har du ju alltid gjort, men du ser mycket mindre ut nu. Själv tycker jag man alltid känner sig så trött, blek o sunkig på hösten, då allt underbart solväder försvinner :-( Jag gillar ju sommaren:-)

Har prata med Jonnys storasyster på telefon idag, inget kul samtal, skriver mer om det i mitt nästa brev.

Nu ska jag förbereda lite kycklinghamburgare som vi ska bjuda mamma o pappa på när de kommer strax !

Nu hoppas jag att datan slutar krångla i fortsättningen.

Kraaaaaaaaam min goa vän :-)

3 Pernilla:

skriven

ja min familj är verkligen guld värd.

Känns bara så trist att blogga när man inte mår bra.

Känns som om jag är en gnällig person som bara klagar.

och det vill jag inte.

Men det är väl skönt att kunna skriva av sig när man mår dåligt.

Ha en bra kväll och tack för att du alltid stöttar så fint i min blogg.

Kram

4 Therese:

skriven

Verkar som ni hade en skön dag. Härligt!! Va stor lillan blivit, går alldeles för fort:-)

Har själv haft några bra dagar, men är trött. Skruttan vaknar o hostar på nätterna, inatt blev det 2 gånger upp och inhalera astmamedicin, och byta nerkräkta lakan. Usch! Är skapligt trött på allt hostande:-(

Skönt att de inte hittade något fel på Elvira, är hemma hos brorsan nu. Hoppas det får vara lugnt ett tag.

Ha en bra dag!

Kram

5 svintoflickan:

skriven

E.

ÅÅ va kul att se dej här igen min vän..

har saknat dej..

funkar datorn nu...

oj,har dina föräldrar varit i Usa..de har jag missat..berätta..

å min vän..vad är de som hänt med svärisarna m.m..berätta...

å jag vill så gärna sätta mej o skriva till dej men har liksom inte blivit av...

du måste även berätta vad dina föräldrar sa om rummet ni gjort ordning..

nu ska jag gå o ta fram lite te o smörgås snart...ler.

kramkram älskade vännen!!!

6 svintoflickan:

skriven

E,

ps:

åå tack att du såg att jag gått ned i vikt..

5 kg..men nu verkar de vara stopp...

vill ju gärna ned under 70 allafall ..behöver inte bli smal men vill kunna ha lite kläder allafall.

kramkram

7 garmenfjällan:

skriven

6 månader redan.. Stora tjejen! Hoppas ni mår bara bra! Mannen hälsar så gott. Kram

Kommentera här: