Att ge och ta

I går var vi ju i stan...har fått en så fin ängel av mamma att hänga i bilen..




"Angel of the highway, please protect my family"

så den har vi i vår bil....
efter stan åkte vi ju till mamma...

  
leker me bilar               måste ju ha hårband:-) och så kort på mellankillen me ny frisyr:-)


kan stå själv.....

NU Sitter Vi o ser melodifestivalen me lördagsgodis ..mest choklad förstås..

Vaknade o var rätt seg idag...ville som hitta på något....men ändå vill man hinna slappa..
vill man hinna få egen tid och...
ja man vet som inte riktigt vad man vill..skratt..

allafall så gick jag först på lite städning som var i kyrkan..
o när jag kom hem hade mannen städat toaletterna...lönar sig vara borta en sväng..hi,hi.
å så höll han på o gjorde mat tills jag kom hem..gott.

sen packade vi lite picknick o träffade min vän Linah...de var mysigt men kallt..
de små tröttnade lite fortare...

 
picknick

Ja nu är snart melodifestivalen slut...å barnen ska sova...å jag sitter väl kvar vid tvn ett tag till..
systeryster är här me..mysigt.
hon o jag var inne till grannarna en stund förut o fick lite omtanke....o visa ord...
de är ett äldre par underbara.....tänk så mycke vi alla har att ge varandra! 

 
lilla gumman igen..blir mkt kort på henne nu...
.hon gillar att ge saker..ge och ta lekar...precis som i live att ge o ta..

Ha en skön lördagkväll o en underbar söndag i morgon!!!

KRAM
1 Maja:

skriven

God morgon!



Vilken fin ängel. Blev mellisen nöjd med frisyren jag tycker han blev fin men det är lite jobbigt va att klippa dom när dom har så fint hår "ler". Det är skönt att läsa att ni nu mår bättre och jag förstår du vill hitta på nått. Att vara hemma med sjuka barn och ibland oxå va sjuk själv är jobbigt och tufft å sen när man är frisk så vill man bara ut och hitta på nått.



Så din man gjorde rent toaletterna när du var borta bad du honom eller kom han på det helt själv? Jag tror att min man gjort rent en ända gång utan att jag har bett honom men jag är lite tveksam han är rätt dålig på att se att det behövs göras ja eller så låtsas han att han är det hm är lite bortskämd men det säger han ju själv att han är.



fyra barn ja det är väl som du säger man växer liksom in men jag tycker dte är svårt att hitta egen tid och nu är dom bara 3 fast det är nog så att dte är svårt lämna M man vill liksom inte missa nått skratt. Nä nu vaknade svärmor så nu ska jag sluta ska leta upp nått trevligt recept på fläskfile för det blir det till middag idag. Idag ska min granne skrapa på triss i tv engångsbelopp susanne heter hon ska bli spännande att se unna dom varenda öre.



Ha en bra söndag många kramar

2 Maja:

skriven

Glömde säga tack för dina fina ord. jag hoppas jag bli en bra fyra mamma oxå "ler".Kram

3 E:

skriven

Åååååå, vilken fin ängel !!!! Vart har hon köpt den ? Vill också ha en sån:-)

Vad stilig Noah blev i nya, kortare frisyren.....jag har alltid tyckt att killarna (iallafall mina) ser så mycket tuffare ut i kortare hår. Men nu har man ju kommit till det stadiet när de stora vill börja bestämma själva, så nu sparar väl Sebastian till lite längre....

Ha nu en skön dag !

Kram E

4 svintoflickan:

skriven

Maja.

å jag tyckte nog de var sorgligt att han ville klippa sina långa lockar..fånig som jag är..

men samtidigt ser han ju lite mer välvårdad ut i sit korta..ler.

mannen visste vi skulle städa toaletterna o hade sagt vi skulle ta en var..men så var jag borta o han gjorde de.

vi hjälps åt med de mesta men han gör inte ofta kanske på eget intiativ utan då vet han att de ändå ska göras liksom...men däremot kan han då överraska o göra de när jag inte är hemma eller så.

jo egna tiden...hmm...de är inte lätt...här blir de enbart för att vi är uppe så sent o för att mannen låter mej sitta här vid datorn tex..ler.

vi lämnar nästan aldrig våra barn...å just nu kan jag nog känna vi skulle behöva lite egentid men annars brukar jag aldrig vilja lämna mina skruttar...

nu ska vi äta frukost..hmm....

kramkram :-)

5 svintoflickan:

skriven

E

den är köpt i usa....så du får prata me din brorsa..ler..

mamma hade någon annan variant me nån annan text..men minns inte vad ..kan fråga var hon köpt den ...å vad de fanns för texter.

jo killar kanske oftast är tuffare i kort hår...men nog gillar jag lockar..ler..så lite vemodigt var de..hi,hi

nu ska vi äta frukost min vän.

kramkram

6 Therese:

skriven

Fina kort som alltid:-)

Fruktansvärt trött nu, men hann med lite planering hos Louice idag. Hoppas du haft en bra dag!

kramiz

7 Sommartjejen:

skriven

Vad duktig hon är din mamma på att klippa! Hon borde blivit frisör!!

Jag kommer genast dit med Viktor! =)

Tusen tack för igårkväll, du är en underbar vän.

KRAMIS

8 Elin:

skriven

Jag är så imponerad av dej som har så stor familj och ändå alltid hittar på så mycket saker!! Och vad stor lilltjejen blivit! Och så söt precis som sin mamma :-)

Kram

9 garmenfjällan:

skriven

Ser mysigt ut med picknic i snön...

Kommentera här: