Grattis min lilla 3-åring!

För  3 år sen några dagar efter beräknad dag...så fick jag åka ambulans in till Eskilstuna pga en blödning...
väl framme gick allt vädligt fort o ut kom en stor klump:-)
4735 och var 54 lång....






var en ganska intensiv sommar...var trött efter blodförlust och vi flyttade lite i samma veva osv...
men han var en underbar snäll liten bebis...



och han har alltid varit väldigt snäll o lugn....blyg o lite rädd för nya saker...
envis o arg när han inte får som han vill...
men oftast sittande me sina bilar....


1 år....


2 år...


idag blir han alltså 3 år...



så idag ska öppnas paket o bara vara.....
1 Annika:

skriven

Oj blir han 3 idag, hade jag faktiskt ingen koll på. Hoppas han blir nöjd med paket och allt firande.



Nä det blev inget badande i fredags men jag satsar på havet imorgon med mina föräldrar. Till den viken där jag badade som barn och inärheten av mammas o pappas gamla hus. Är ju nästan 4 mil per väg men det kan vara värt det.



Min man är inte så förtjust i bad o sol så idag åkte vi till slottskogen ist. Oxå mysigt. Får väl se om vi tar bilen till sjön sen.



Hade tänkt titta på bilstol idag, Tilda sitter fortfarande i "bebisskyddet". Men jag vet inte vad jag vill ha. Har du nåt förslag? Gärna nån som är smal eftersom vi har två bilkuddar oxå. Eller nån annan som läser din blogg kanske har nåt förslag??



Kram

2 Somris:

skriven

Hi hi den pyjamasen han hade på sig som 1 år använder Viktor fortfarande! =)

GRATTIS lilla ISAK på din födelsedag, hoppas ni får en riktigt härlig dag i solen.

KRAAAAAAAAAAAAM från oss!!!

3 lila jag:

skriven

Apropå Somris kommentar måste jag väl kontra med att den rutiga skjortan han hade som bebis ser bekant ut. Den har bestämt packats i ett paket av mina flinka fingrar. Kul att se alla kort, för övrigt. Och han är ju en hur charmig treåring som helst! Hoppas det är många bilar i paketen! :-)

4 Pernilla:

skriven

grattis till 3 åringen.

hoppas han haft en lika bra födelsedag som jag.

Kram

5 E:

skriven

Grattis till treåringen !!!! Är det inte konstigt, Sebastian fyller ju 9 år idag också !!!!!

Kram i värmen....

6 Ulrika:

skriven

3 år!!! Vad tiden går fort! (Låter som en gammal panschis)När jag träffade dig senast så var han fortfarande kvar i din mage och du var trött på att gå och vänta. Ni skulle just flytta till Julita. Om en vecka här fyller min pojk 4 år. Ska ha sitt första barnkalas med fiskdamm och allt. Så spänd över detta!!! Haft en härlig dag i solen och varit och badat vid Stamsjön. En veckas jobb till sedan är det SEMESTER!!!!!

Kram o pussa födelsedagsbarnet!

7 Ullis:

skriven

Vilken söt 3 åring!! Dina barn har tydligen bra gener...:)

Ska också tillägga att din mage var väldigt snygg! Helt rund och fin! Jättefin!



Kram!

8 svintoflickan:

skriven

Annika

å slottskogen lät mysigt!



gillar han inte havet mannnen..de som är så skönt när solen skiner så.



ja du bilstol..här har de ju ärvt efter varandra så de var längesen jag behövde tänka:-)

lillkillen sitter ju i sån framåtvänd stol fast han bara är 3..men han är stor.

lilltjejen sitter i en britax..tror jag de är..

allra längst bak sitter mellan o lillkillen...o sen mellansätena sitter storkillen o lilltjejen o så vi föräldrar längst fram...jag vill ha lea fram men finns airbag där o de skulle va jättedyrt ta bort..

så när jag åker bil själv tycker jag d eär lite jobbigt å se lea även fast vi har en liten spegel.



nej nu måste jag iväg..



men kramkram o ha en underbar dag!!!

9 svintoflickan:

skriven

ulrika.

jag minns inte jag var gravid när vi träffades men jag minns att de kändes sorligt när du åkte iväg för man liksom inte visste när man skulle ses igen....



här hade vi bara kalasfika me min mamma o hennes man o så min mormor..

sen på kvällen kom min pappa me fru en stund också.

han är inte sådär jätteförtjust i att leka me andra så vi tog de som en lugn födelsedag:-)



spänannde me kalas o allt..du får berätta sen hur de gick.



jag kommer förresten på mej själv mer o mer att låta som en panchis...hmmmm...



kramkram

10 svintoflickan:

skriven

ullis..

å vad du är gullig!

å tack för komplimangen om magen..jag har alltid kännt mej såå tjock när jag varit gravid ..har gått upp 25 kg me varje barn medans mina vänner bara får små söta magar..skratt...

men men innehållet har ju varit underbart förstås.



hur har du de i värmen?



kramis

11 svintoflickan:

skriven

E

tänk att vi legat på bb samma dag fast olika år o olika sjukhus:-)

kramis kramis

12 Anneli:

skriven

åhh, grattis i efterskott till Isak! Hoppas ni hade ett lyckat födelsedagsfirande, fort tioden går! Ja, just ni åker ju till Gbg sen, är det nu på fredag eller fredagen efter det? Ska bli skönt att bo ute på öandet, även om vi kommer vara hemma också en hel del och nu börjar det ju närma sej bebis ankomst så jag vill vara hemma och "boa" lite känner jag :). Men absolut så ska vi ses innan, att åka till stranden känns ju inte helt fel dessa varma dagar. Vi är på väg ut här nu, lite jobbigt är det dock med magen, men skönt att svalka sej i vattnet! KRAM

13 tiindra:

skriven

Men gud, vilken bjässe....

När grabben föddes -92 så fick jag en stooor bebis hette det då ...55 cm och 4255 kg....

alla sa det....Men er grabb var större :0)..

Töserna har vägt strax över 4 kg de med så de har oxå varit stora....men grabbben var störst..

Men tittar man idag mot typ -92 så är barnen större över lag idag när de födds...

Kommentera här: