huvudvärk

Å vad jag är trött på att ha den här huvudvärken var och varannan dag..
idag har varit en sån dag hela dagen...
men vi har hjälpts åt och städat o jag har handlat lite också.

Förutom det har vissa saker som varit väldigt mörka börjat ljusna lite och det ger mej hopp !!!! och glädje!!!

Det är underbart med julledigt och sovmornar. tur det för jag sover inte superbra..har man en gång vaknat så är det svårt somna om..
då ligger jag o klurar på allt möjligt...bland annat hur bebisen ska få plats sen..hi,hi...
vår säng är ju fullt av barnen och oss..
och spjälsängen..hmm..vart ska den stå?ler.
men än är det låååångt kvar...är i vecka 17 nu.

Nu ska jag göra lite smörgås och fika för snart kommer systrarystrar o mammis o min mormor.tror jag allafall.

kramkram

1 Sandra:

skriven

Ja att ligga på natten och fundera är ju standard :).

Då blir det svårt att sova, för mitt i natten verkar allt så olösligt, på dagarna är det lättare att se problemet från annat håll och då kan man dessutom göra ngt åt det. Det gårr ju inte att ringa viktiga samtal mitt i natten eller vad som nu behövs...



Det löser sig nog med bebisutrymmet, tror du inte? Särskilt i början innan de rör sig och tar så stor plats. Till Filippa hade vi inte ens ngn spjälsäng. Har funderat på om det är dags att skaffa en säng åt henne. Den vi övertog av er fungerar mest som koja och så sover min syster där ett par nätter i veckan när hon jobbar i Stockholm.



Vi ska bygga en friggebod till sommaren är det tänkt där vi ska ha trummorna och förhoppningsvis få plats med några garderober. Då får vi som ett rum till här inne.



Det jag kan bli less på är ju alla leksaker, men jag tror att du är bättre på att de måste ha sakerna i sina rum?

Vi har ju leksaker här uppe också för de vill ju inte leka därnere när jag är här uppe.



Hoppas att ni får en härlig nyårsafton.



Kram

2 svintoflickan:

skriven

Sandra



Javisst är det konstigt att det är på nätterna man funderar ...man kan ju som sagt inte lösa något på nätterna..

men man kanske kan få nån idé.



jo jag tänker med att en bebis inte tar så mkt plats...kanske kan ha nån hylla i vardagsrummet med lite bebisleksaker i eller nåt? och så kanske spjälsängen får stå vid vår sängkant fast det blir trångt.

oavsett så börjar jag nu efter illamående..verkligen börja fatta att jag är gravid.och längtar efter ännu en pluttis...

känns konstigt att detta är den sista nu liksom.



Låter jättebra med friggebod!!

för det är just de..vart ska allt få plats? leksaker osv..man har väl föör mkt helt enkelt.ler.



jo,jag vill gärna att det har sakerna i sitt rum..

men det små tar ju gärna ut till vardagsrummet..

men är nog svårare om man hade haft som er..barn vill ju båda leka och vara nära föräldrarna liksom.



hur ser det ut för dej nästa år då..

hur länge kan du vara hemma osv.



kram!!!!!! och gott nytt år!!!

Kommentera här: