Julbord

Pappas juklapp till oss syskon med respektive var att vi blev bjudna på julbord!!
Barnen fick också följa med  och jag lät det stora välja men det valde istället att vara hos mormor.
Det är ju liksom sin mor lite kräsna med maten...







Det var ett helt otroligt vackert ställe med jättebra  personal och det var såharmoniskt och lugnt!
Vi satt länge och åt och pratade och det kändes rofyllt!
På vissa ställen kan det ju vara lite kaos då alla vill slänga sig på maten.ler.
Jag som inte är en normal vuxen när det gäller mat tyckte bäst om gröten och godiset:-) men nog åt jag ändå och mätt blev jag!!!!!
Å med facit i hand var det rätt beslut att barnen inte var med även om det såklart alltid är tomt när dom inte är det..
men det hade inte gillat maten alls och inte haft ro sitta stilla så länge.
När vi hämtade dem hos mamma hade de disco.ler.
Å de hade sett film o fått äta spagetti och köttfärsås så det var jätteglada:-)

Nu har jag pluggdag och mannen är hemma med barnen..
å vet ni,jag har blivit godkänd på min första tenta !!!!!!!!!!
ler.

kram

1 Sandra:

skriven

Grattis till tentan!

Vad olika det är! Våra barn undrar om vi inte kan åka på julbord i år igen som vi gjorde förra året! De hittade massor av gott att äta och tyckte det var jättemysigt!

Men skulle vi ta med Filippa i år skulle det inte bli rofyllt! Hon klättrar högt och lågt! Öppnar frysen och förser sig också! Igår kom hon med frysta haricotes vertes och åt!

Kram

2 svintoflickan:

skriven

Sandra.

Mina barn har eg aldrig varit på julbord och vet nog inte vad det innebär så ett vanligt julbord hade det kanske gillat men detta kändes liksom lite för fint eller vad man ska säga.åå de är mest köttbullarna som hade gått i dem.ler.

hi,hi så du har med en busig tjej.

lea är mer vild än tam:-)

hur är det med er annars då?

idag har jag plugg dag..märks va när jag sitter o skriver i bloggen.hmm.

är hemma o pluggar idag o hör hur mannen grejjar med barn o kök.

härlig känsla:-)

kramkram !!

3 Sommartjejen:

skriven

Ååå grattis min underbara vän! Jag visste du skulle klara det!!!! =)

Yippie!!!



Och vad mysigt med julbord o vad härligt att barnen fick vara hos mormor istället för att sitta stilla vid ett middagsbord flera timmar. Det var nog helt rätt beslut och skönt för er att kunna slappna av utan att försöka underhålla barn på en restaurang. =)



KRAAAAAAAAAAAAM

4 Sommartjejen:

skriven

PS: Var det årets julklapp eller förra årets? =) DS

5 Ulrika:

skriven

Grattis till tentan!!!

Mina barn är precis som dina, de skulle inte äta något utan de skulle tjura hela tiden och vilja gå. De äter helst kall pasta och det är sällan det finns på julbord...

Allt väl här, mycket snö. Visst är det härligt!! Har mycket hellre en sån här vinter än en som regnar bort! kram på er.

6 Maja:

skriven

Å jätte grattis sååååå roligt, skönt va! Själv fick jag hem mitt betyg i dag så det var bara att ta en kopia och sen skicka iväg tilll antagningen så nu är dte oxå gjort. Ja nog tar adventspysslet tid allt, själv har jag gjort nått med min hand så jag har fruktansvärt ont i handleden liksom men tror det är bättre idag men det har varat i en vecka så jag hade tänkt ringa farbro doktorn i morgon men nu kanske jag slipper pust!



Va härligt julbord jag älskar mat i dom flesta former men klart att ärtsoppa hoppar jag gärna och pateer är väl ingen favorit samt gravat ja och inälvsmat som lever och njure men annars är jag öppen för dte mesta jag är av den sorten att all mat går att äta sen behöver man ju inte älska allt men tugga och svälja går för det mesta, så det är inte svårt att bjuda mig på mat "ler". Nu ska jag gå och lägga mig med mannen och krama honom lite för han är det bästa som finns (han tog hand om disken efter min tjejträff, kärlek) ja inte bara därför men det var en av alla fina saker han gör för mig.



Ta hand om dig kram

7 Maria:

skriven

GRATTIS vännen!!!

Du är sååååå duktig!!!

Åh, vad mysigt med Julbord gumman!!!

Nej, nu ska jag strax iväg igen!

Får skriva mer en annan dag!

Grattis igen!!!

KRAAAAAAAAAM!!!!!!!!<3

8 svintoflickan:

skriven

ulrika

å skönt höra det är fler och inte bara våra barn som är lite kräsna med maten.Här är det också helst pasta som gäller:-)

Jo vintern är jättevacker o jag har gärna snö men inte enda till mars typ.

kramis:-)

9 svintoflickan:

skriven

maja

å det är underbart att slippa röja disk osv.sånt är kärlek.

hur är de med handen.

du är ju inte lugn precis...ler.

njae..jag gillar inte jättemkt i matväg och brukar bli lite smånervös om jag är bjuden på middag.ler.

nu ska jag sova.

men stor kram:-)

Ps.vad är det du skcikar till,vad vill du bli antagen till?

Kommentera här: