mystisk prick,prickar..

Har varit en mysig helg...
mycket altanen och mycket vila...
och igår var vi bjudna till en familj och såg körslaget ihop,mysigt.

sen idag skulle jag på massage kl 11...det var så välbehövligt kände jag,somnade nästan:-)
under tiden var barnen o mannen i lekparken och sen kom jag också dit så var vi där en stund.



sen så gick vi till doktorn med Lea för hennes kind har varit så "ful" länge, började med ett litet sår som hon rev på och nu vet jag knappt vad det har blivit och så har hon fått lite mer prickar.
doktorn var väldigt konfunderad och visste faktiskt inte var det var,men han tyckte inte det såg bra ut...
Hon fick samma salva som man tex kan ha vid svinkoppor även om det inte var det.
vi ska smörja i 5 dagar och sen ska jag höra av mej igen ,för han ville vi skulle komma tillbaka...


kanske svårt att se men det är som en fläck på ena kinden och den är rödare än vad den ser ut och nästan som små blåsor i...sen även små prickar på andra kinden och så fick hon på armarna häromdagen..
(det tror jag är soleksem).

haha allmännt konstig bild på lilltösen men,men...

ja,sen åt vi på stan och de två små killarna ville ha keps respektive hatt...

 


och storkillen behövde tshirts och benskydd...
sista timmarna var dock vi alla rätt sura och trötta...
så nu är jag bara jättetrött...
och känner mej inte alls motiverad att åka in till stan igen på ögonmottagningen med de små...

kram
1 Sommartjejen:

skriven

Oj så tokigt det blivit på gummans lilla kind. Vad skönt att han tog er på allvar och ville följa upp det. För sådär ska det ju inte behöva vara!!

lova berätta vad det är om han kommer på det.



Hur gör man vid massage på en gravid kvinna? man kan ju knappast ligga på magen antar jag...fick du sitta upp eller? Låter jätteskönt och det behövde verkligen du!!!

Hoppas du somnade och sov gott gumman, tack för alla sms. KRAAAAAAAAAAM

2 Marika:

skriven

Har oxå funderat på massage, finns ett ställe här som har drop in massage så någon dag när jag känner tillfälle ska jag nog unna mig det, känner mig så himla slut i kroppen och ryggen!

Hoppas ni får ordning på kinden, kan ju vara någon slags eksem, Felicia får ju i armvecken och på halsen och vi smörjer med en salva som heter miniderm, en helt vanlig mjukgörande salva som finns på apoteket och den är helt kanon.

Idag ska Tommy och jag ta bussen in till Flen, suck jag gillar verkligen inte att åka buss men vi har inte fått ordning på bilen än så vad ska man göra, vi är helt strandsatta här, hihi!

Ha det bäst!

3 Therese:

skriven

Tack för idag vännen!

Var mycket trevligt!

Kram!

4 Maja:

skriven

Hej!



Har funderat mycket på tid det sista och kommit fram till att man bör inte jobba när man har mer än 4 barn och villa, låter helknäppt jag vet, men i det tempot jag håller på med just nu så kommer jag nog bli sjuk suck. Ja ja nog om det det blir bättre nästa vecka då jobbar jag inte så mycket (denna vecka gör jag 44.5 timmar) det är 14.5 tm mer än vad min % är om den var jämn fördelad vill säga.



Hm jobbigt med prickar och eksem jag tror ju soleksem för sån ser M ut fast på kinderena mot örat och öronen, sen kan det ju mycket väl vara så att det blivit lite infekterat då det varit sår som hon inte velat låta bli kan jag tro, du ska se det löser sig nu när doktorn håller uppsikt.



Du har fullt upp som vanligt mén va bra du får in lite egenvård ibland det är du både värd och behöver, jag åker ju till Polen på torsdag nästa vecka om du bara viste vad jag längtar. PÅ fredag ska jag på möhippa en i tjejgänget ska gifta sig i maj roligt tycker jag.



Jag har oxå handlat lite men inte så mycket men jag hittade en jacka i påsk och 2 t-shirts sen hittade jag en bolero co bh idag. Till M har jag köpt en solhatt för att skydda hans soleksem så trist att dom små sak få sånt det är ju så svårt att förklara och ont och kliar gör det när det blir för mycket.



Nu ska jag duscha och prova min nya bh samt klänningen jag köpt för länge sen på Blingo.se och min bolero som jag ska ha till sen hoppas jag på kanon väder i polen.



Va rädd om dig min fina cyber vän, stor kram

5 Maja:

skriven

Hej!



Har funderat mycket på tid det sista och kommit fram till att man bör inte jobba när man har mer än 4 barn och villa, låter helknäppt jag vet, men i det tempot jag håller på med just nu så kommer jag nog bli sjuk suck. Ja ja nog om det det blir bättre nästa vecka då jobbar jag inte så mycket (denna vecka gör jag 44.5 timmar) det är 14.5 tm mer än vad min % är om den var jämn fördelad vill säga.



Hm jobbigt med prickar och eksem jag tror ju soleksem för sån ser M ut fast på kinderena mot örat och öronen, sen kan det ju mycket väl vara så att det blivit lite infekterat då det varit sår som hon inte velat låta bli kan jag tro, du ska se det löser sig nu när doktorn håller uppsikt.



Du har fullt upp som vanligt mén va bra du får in lite egenvård ibland det är du både värd och behöver, jag åker ju till Polen på torsdag nästa vecka om du bara viste vad jag längtar. PÅ fredag ska jag på möhippa en i tjejgänget ska gifta sig i maj roligt tycker jag.



Jag har oxå handlat lite men inte så mycket men jag hittade en jacka i påsk och 2 t-shirts sen hittade jag en bolero co bh idag. Till M har jag köpt en solhatt för att skydda hans soleksem så trist att dom små sak få sånt det är ju så svårt att förklara och ont och kliar gör det när det blir för mycket.



Nu ska jag duscha och prova min nya bh samt klänningen jag köpt för länge sen på Blingo.se och min bolero som jag ska ha till sen hoppas jag på kanon väder i polen.



Va rädd om dig min fina cyber vän, stor kram

6 svintoflickan:

skriven

maja

jag håller med dej!!!

åtminstonde borde du gå ned i tid eller hitta en balans...känns som du gör väldigt mkt både i jobb och i hem...du får nog börja prioritera vännen..

för går du väl in i väggen eller blir utbränd på ngt sätt är det lååång väg tillbaka.

du msåte vara rädd om dej.

jag tycker att det är intensivt och fullt upp hela tiden fast jag inte jobbar.



ja,jag tror me på soleksem fast de på kinden är nog som du säger infekterat...

får väl se men hoppas salvan hjälper.



kul du hittat lite kläder.

å njut av polen.

behöver du gumman.



men innan dess.trevlig helg och stor kram

Kommentera här: