Ägget

Började som häxan surtant..
bara genom att kolla ut var ju typ dagen förstörd...
snööööö...
och det kändes bara boooring helt enkelt..

men sen bara vände vinden...

Mkt som bidrog till detta var att en vän kom förbi och hade med sig ett jättestort påskägg till mej,med ett innehåll som var verkligen mitt i prick mej...och precis sånt som jag älskar och blir glad av.
Blev förvånad och rörd över att just en dag som denna kommer det någon som räddar min dag:-)
Jag har gått o tittat på ägget till och från hela dagen,skratt...och smakat lite förstås:-)

 

På tal om ägg...eller i allafall det som varit ett ägg..
så har jag nu gått in i vecka 30....känns så mkt bättre när de är en 3:a framför..


vecka 30

å som vanligt iförd myskläder....
men det känns så tråkigt köpa massa mammakläder för en så kort period...för även om jag är tjock efteråt ett bra tag så vill jag inte gå med mammakläder när jag inte är gravid liksom.

Nu ropar mannen att det är kvällsmat..
Han jobbade hemifrån idag och kunde därför sluta skapligt så jag har även hunnit plugga ikväll...
måste säga att den sista kursen nu känns som den svåraste om  ledarskap och ledarutveckling..som jag skrev om i förra inlägget.

Nu mat.
bye bye.

kramis från en tacksam svintoflickan...
som är  förgylld med att ha  underbara människor runt omkring!
1 Maria:

skriven

Åh gumman vad fin du är!!!

Tänk att du redan kommit till vecka 30!!!

Inte långt kvar nu!!!

Ja varför ska man köpa mamma kläder när det är så underbart skönt med myskläder???

Tycker du är sååå fin vännen!!!



Ja inte var det kul att titta ut i morse & se att det var vitt på marken...

Hoppas, hoppas nu att vi slipper mer snö!!!!!!



Vad kul med ägget!!!

Var du verkligen värd vännen!!!

Njut!!!



Stor, stor KRAM!!!!!!

2 Marika:

skriven

Men det är ju så kul att få spontana saker bara sådär, det blir man verkligen glad av...

Jo jag måste säga att mina barn har varit superduktiga med skolbytena, fast jag tror samtidigt att dom "växt" av det.. Felicia hade ju jätte problem i ettan att "passa" in, men nu har hon inga problem med att komma in i gruppen direkt. Nu är vi här för att stanna, det är så skönt att ha alla nära sig igen..

Vi har åkt till Eskilstuna BB med alla dom andra så det får bli samma igen, vilket åker ni till? Hehe,jag är ärligt talat lite nervös över att få en liten baby igen, Amanda har ju redan hunnit bli fem år så det känns lite extra pirrigt denna gång, känns som att man har glömt bort lite hur man gör, hihi.. Man har ju blivit lite bekväm på sistone när alla klarar sig så bra själva med så mycket...

Ha det bäst...

3 Maja:

skriven

Hej!



Ja snö vill vi inte ha mer nu utan vår här är snön helt borta, det har visserligen snöat mellanåt men det blir inte kvar. Vilket stort ägg härligt med sånna som förstår en och vill en väl. Myskläder är väl ok om man trivs med det.



Själv sitter jag i soffan borde sova för jag har varit vaken sen 2 mattias är sjuk igen så är hemma idag och i morgon så får vi väl se hur dte blir på fredag, feber och ont i magen lite svårt nästan bättre att han spyr får då vet man rätt troligt att dte är magsjuka, men magen känns inte svullen iaf så tarmvred tror jag inte. Vi var på hörselkontroll i måndag med M pappa var med och så tog jag pass och idag fick jag sms att dte var klart att hämta på polisstationen tala om snabbt, men det är helt high teck finger avtryck och allt dom hittade inga tryck på mina pekfingrara så det fick bli långfingret, knepigt.



På programmet denna vecka står städa källaren (mannen fyller år så svärisarna kommer samt mannens syster), ta kort på liet möbler som jag tänkt sälja, sticka klart tofflor till mannens syster som fyllt år, göra cheesecake och förbereda smörgåstårta, kallas blir dte på lördag kväll men jag ska på en utb på dagen så det blir lite ont om tid på lördag därför måste jag fixa sånt som går att göra innan.



Å du det var väl ett jätte fint kort på dig som somris visade så sommar fräch.



Nä ska nog dammsuga innan filurerna vaknar. Skulle kunna skriva hur mycket som helst men dte finns ju lite annat att göra "ler".



Sköt om dig fina vännen kram

4 Sommartjejen:

skriven

Wow redan vecka 30!!

Tycker tiden går rasande fort jag. =)

Men så är det alltid när man står bredvid en gravid kvinna, själv tycker man det går dösakta.

Men du är jättefin och påminner mig om när jag själv tog kort på min mage i ett prickigt nattlinne jag hade då. Såg verkligen ut som ett påskägg. Får väl nästan skicka det till dig så du kan ha det nu i påsktider! =)

Superfin är du iallafall min kära vän.



Och Maja: Jaaa, jag tycker också Svinto är underbart fin på det kortet annars skulle jag aldrig ha lagt ut det. <3



KRAAAAAAAAM

5 svintoflickan:

skriven

maja.

ja här är det äntligen vår nu..men vågar inte säga för mkt..

men ingen snö idag allafall och ute på altan typ hela dagen.härligt.



vad tråkigt att han är sjuk igen.blir de mkt vabbande för dej då.



oj,vilket programm för veckan...låter som en hel del de..tråkigast lät städa källan men kan ju vara rätt kul när man väl börjat och absolut när man fått det gjort.



hoppas du får sova riktigt bra i natt!!



kramkram

Kommentera här: