glad:)

Idag har jag varit med min svägerska och hennes barn till Julita gård...
 
Morgonen började lite jobbigt då storkillen ville med typ tio kompisar å bada och jag fick infon om att ingen vuxen skulle med och då var de inte okej för mej..
å han tyckte nog jag var tråkig och ville ju inte ha med mej heller..
senare på kvällen fick jag veta att en mamma hade kännt och gjort likadant med sin son som fick ta med sig en släkting och det gjorde mej så glad..att jag inte alltid är ensam om att vara "hönsig" eller sträng eller vad man nu vill kalla det.....;)                       
 
                                                                                                                                                                        
Iaf sen  åkte vi alla ned på picknick till julita gård som sagt och det var mkt mysigt:)
 
 
sen när jag kom hem fick jag ett så roligt besked att jag känner mej alldelles tårögd och tacksam.
 
Med 3 glasögobarn har vi ju ganska mkt skulder på vårt glasögonkreditkort...
En del kanske tycker vi borde köpa glasögon kontant men det är omöjligt med så stora summor och så många barn med synfel..å så vi också.( det har ju specialfel också med extra dyra glas)
men iaf så får jag idag veta att vi får ett bidrag från majblommans fond för att betala av på skulderna....såååå tacksam !!!!!!!!!!!
Det är ju jätteviktigt för oss så vi kan fortsätta köpa sen när det behöver igen...
så underbart <3 <3 <3
 
Nu ska jag slå in paket och grejja för i morgon blir lillkillen 7 år <3
 
kramar från en glad svinto
 
 
1 Sommartjejen:

skriven

Men så roligt att ni fick hjälp av dem, hur funkar sånt? Söker man bidrag eller hur gör man?
Det är otäckt med badning och ingen som har koll, gillar inte det jag heller. KRAM

Svar: ja man söker via majblommans fond..har aldrig vågat söka ngt sådant..men blev peppad av en vän och så sökte jag och jag kände mej så glad. skönt du med tänker lika om badning..hur gammal var din tjej när hon fick åka och bada själv med kompisar...svårt sånt. åååå vad fint isak har i sitt rum nu. uuunderbart.kramar
svintoflickans blogg

2 Sparsamhet:

skriven

Vad bra att ni kunde få hjälp med glasögonräkningen!
Mina barn skulle inte heller få åka och bada själva!
Kram

3 Sommartjejen:

skriven

Hon var nog 11 kanske, men då hade vi en deal att hon aldrig få gå ut på det djupa utan bara bada inne på barnområdet. Vår brygga är liksom uppdelad i olika "hagar" där det är olika djupt och hon höll sig enligt våra regler. (jag var där och tjuvkollade ibland så jag visste det fungerade). =)

Svar: jo en sån deal har jag också funderat på men jag vet inte..tror han får vänta tills nästa sommar iaf....svårt.kram på er.
svintoflickans blogg

Kommentera här: