skolar in liten 6 åring

Varje litet barn är unikt
olika
är en förmån att följa fem olika barn
visst ser man vissa drag och likheter emellan några eller dem alla.
 
Det här är fjärde gången jag är med på inskolning..iaf för vår barn.
När jag jobbade på förskola skolades de förstås in barn och jag var personal
då var barnen dessutom mkt yngre och kunde inte uttrycka riktigt vad de kände
och även där var alla olika
 
Jag är mkt glad över att jag ( eller min man)  haft möjligheten att få umgås med barnen heltid i  6 år innan det är dags att skolas in
och jag är glad över de fria livet de haft även om man såklart passat vissa tider i form av aktiviteter osv..
 
Det är spännande att följa henne till en helt ny värld
skolans värld
men samtidigt gör det ont också
att se henne läsa av koderna
att vara blyg
osäker
och väldigt tankande trygghet från mig
 
har varit med nu i  snart en vecka och inte många minuter jag får gå ifrån men vi tar det sakta ...
hon har ätit själv i matsalen och det är stort
och hon har suttit på "lektionen" själv när jag druckit te i rummet bredvid
 
Har förstått på en del vänner, även de som liksom jag ej haft barnen på förskola, inte alltid fått vara med och "skola in" när de börjat 6 års...
 
men för mej är det  väldigt viktigt att få se den värld hon kommer befinna sig i bra många år..
nu är ju inte just 6 års obligatorisk och hon kommer få vara ledig en del så småningom...
men ändå
 
jag vill se och vara delaktig och framförallt att hon ska vara trygg..
 
 
 
 
 
så ja..om ni undrar varför jag varit usel på att blogga så är det för att jag går ju upp så tidigt så jag inte kan sitta är hela nätterna,fniss..å sen för att det är lite fullt upp med pussel av tider...
mannen har nu deb på förmiddagen och sen jobbar han när jag kommer hem...
 
skillnad är också att stora sonen går på högstadiet och oj så lite han är hemma..
och förutom skola har han även fotboll,ungdsomgård ,piano och gitarr...
tomt är det.
 
mår bäst av alla samlade.
 
kram å natti på er .
1 maja:

skriven

God kväll. Ja visst är det härligt att följa sina barn. Högstadie barn ser man inte mycket av många dagar har dom och sen kompisar. I morgon är jag ledig ska jobba i helgen så jag och dom små ska hämta Viktor och få se hur han bor ska bli spännande. I morgon kväll kommer oxå deras faster som ska vara barnvakt i helgen då mannen ska på golfresa och hon har varit så snäll att köpa med lite saker på Ikea som vi ska ge Viktor men dom sakerna få vi köra dit en annan gång. Nu ska jag göra lite rygg träning med Simon som han fått från sjukgymnasten då han har lite svag rygg. Ha det så bra och lycka till med allt du är toppen kram

2 maja:

skriven

God kväll. Ja visst är det härligt att följa sina barn. Högstadie barn ser man inte mycket av många dagar har dom och sen kompisar. I morgon är jag ledig ska jobba i helgen så jag och dom små ska hämta Viktor och få se hur han bor ska bli spännande. I morgon kväll kommer oxå deras faster som ska vara barnvakt i helgen då mannen ska på golfresa och hon har varit så snäll att köpa med lite saker på Ikea som vi ska ge Viktor men dom sakerna få vi köra dit en annan gång. Nu ska jag göra lite rygg träning med Simon som han fått från sjukgymnasten då han har lite svag rygg. Ha det så bra och lycka till med allt du är toppen kram

Svar: Hej . Hur har ni det. Tänk så spännande med eget. Blir säkert jättefint . Har Simon gjort ngt speciellt med ryggen eller. Nu borde jag vika tvätt men var så skönt slappa i soffan
Kramis
svintoflickans blogg

Kommentera här: