Halsfluss

Till slut kände jag att jag kontaktar vc för min trötthet å även halsont ....
Och jag måste säga att jag blev glad då de sa jag halsfluss och fick pencelin ☺️👍
Inte många som blir glada av det ;)
Men förklaringar på saker å ting är alltid befriande.

Lea har tagit en paus från 6 års nu ...
En vecka .. Två? Eller till hösten ?
Jag vet inte men just nu var vi tvungna bryta 
Det hade blivit en sån negativ spiral och hon blev bara mer o mer innesluten å ledsen .

Nu har jag burit upp en 8 åring ;) vad gör man inte när han inte kommer upp själv ..☺️
Å så har jag krupit ned i sängen å ska sova lite till ☺️
Mannen skjutsar till skolan idag
Å tjejerna sover här bredvid 


Ha en fin fredag vänner 💕
1 sommartjejen:

skriven

Vad skönt att hon får ta en paus så de inte tvingar henne till något som inte fungerar.
Hur fungerar det då? Får hon "gå om" nollan igen till hösten eller blir det ettan i alla fall?
KRAM!

Svar: Nej inte gå om utan direkt till ettan . Förhoppningsvis går det bättre med mer jobb och struktur å inte så mkt fritt men tufft blir det nog . Hon vill knappt se skolan ens :(
svintoflickans blogg

2 Anonym:

skriven

Förskoleklassen är väl inte obligatorisk? På min dotters fsk (kyrkans fsk) får man lov att välja om man vill gå kvar som sexåring eller inte.

Ni kanske så småningom kan börja gå varannan dag, eller några dagar i veckan. Hon har ingen kompis att gå med på morgonen? Bra att ni pausar. Kram!

Svar: Nej det är inte obligatoriskt ! Tänkte det kanske var bra för henne mjukstarta å lära känna miljö o människor innan ettan men har ju inte gått så bra .hon har vänner där men kämns som allt blir annorlunda i skolans miljö.
Får se hur vi lägger upp det men nu får hon pausa lite å samla kraft .
Kansje vi hälsar på om nån vecka
Kramis
svintoflickans blogg

Kommentera här: