Tack

Hela familjen styrde kosan mot huvudstaden 

Den här sommaren som vi kände att det inte kommer bli ngn utflykt 
Pengarna skulle inte räcka 
Klart det är mysigt hemma men hade varit så kul gjort ngt med sin familj 

Å så tänkte jag att jatctestar ansöka om sommarpaket hos " min stora dag " men säkert så många som söker så vi har nog ingen chans tänkte jag 
Men med stor glädje mottog vi resa till Gröna Lund 
Och hotell 
Barnen så stolta 

Även om yngsta sonen grät på vägen dit 
Trött
Och grät när det var mkt folk omkring när vi skulle äta på Grönan 
Men annars gick han där nära mig 
Åt varma chips och åkte ngr åkgrejer med sin pappa :) 
Och var nöjd 

Äldsta dottern åkte massor och vi var väldigt förvånade och glada över det 
Men mkt var nog pga att hon inte behövde stå i kö 
Det hade tagit för mkt kraft , mest det att vara nära massa andra 

Det är ju pga deras autism vi fick detta äventyr så vi försökte fokusera mkt på dom och att dom skulle ha det bra men såklart gynnande det hela familjen 

Men visst önskar man ibland det skulle stå i pannan på dom
När ngn surtant blir typ avvis att barn med handikapp eller diagnoser får gå före och hon muttrar högt ....
Så största sonen hör när han går med sin syster 
Hur känns det tro för honom höra 
Arg blev jag o hade jag varit med då önskar jag att jag sagt ngt 
Allt tufft dom haft så skulle nog inte surtanten vilja byta för å gå före i kö...

Sen när äldsta dottern skulle skjuta prick frågade hon som hade ansvar för aktiviteten 
-har du skjutit med en sån här förut ?
Eftersom dottern inte pratar med andra förutom familjen så svarade ju jag att -nej det har hon inte 
Då vände sig hon till min dotter och sa -då säger man nej det har jag inte 

Kanske borde jag sagt något men vad?
Sånna småsaker som gör att man hamnar i situationer som berör min  högkänsliga själ

Men helheten var väääldigt lyckad och det är ju det viktigaste !!!


Hotellrummet var sååå mysigt och personalen så trevlig 
En riktigt avslappnad stund 
Där i vårt rum
Med inga måsten 

Och en underbar hotellfrukost 
Det fixade inte yngsta sonen det men vi gav honom smörgås på rummet och så var alla nöjda 

Hemma igen 
Å då får vi även ett bidrag från majblomman för glasögon vi köpt 
Alltså vilken sommar !!!

Kände vinden vända 
Solen lysa och enorm tacksamhet 
Och hopp 
Finns så mkt snälla människor och organisationer 

Tack snälla " Min stora dag " för en underbar upplevelse 
Tack gästservice på Gröna lund för ert trevliga sätt och hjälp 
Tack scandic Wictoria tower i Kista som var helt underbart trevliga och tillmötesgående 
Tack dom i min familj som var med och gjorde Grönan ännu roligare 
Tack fina vän och hennes dotter som såg till att vår hund hade det bra

Å tack underbara majblomman för ert stöd 


Ja tack tack tack till alla gooooda människor fniss 

Kramis 


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera här: