Tbe vaccinet -pust

Försökt boka tid men går inte 
Finns bara drop in tider och vuxna får söka sig till vaccinbussen 
Dom stora barnen går ju skolor i olika städer 
Hur få ihop det 
Till slut hittar en drop in tid som tar både vuxna och barn i Eskilstuna 

Yngsta sonen gömmer sig i huset 
Vill inte med
Jag blir svettig stressad trött 
Vi har tid och passa för att hinna drop in tiden och ska lämna vår hund till mormor 
Alla sitter i bilen 
Väntar 
Vi får åka iväg lämna hunden sen hem igen försöka övertala 
Muta 
Eller belöna eller vad man vill kalla det 


Till slut alla samlade åker iväg några mil
Till en varm vårdcentral men med supertrevlig personal 

Vi är den största familjen som varit där säger dom
Fniss
Jag blir stolt 
Stora sonen skäms 
Någo säger -tar det aldrig slut när vi går ut från rummet där vi fick sprutan 
7 är väl inte så många 

Barnen var så duktiga ta spruta 
Äldsta dottern grät 
Varit så orolig att hon inte kunde gå till skolan 
Men hon tog den 

Puh kände jag
Vilken stress för å få ihop en spruta liksom 

Går ut mot entrén och yngsta sonen blir blek
Går in i folk , i väggen 
Läpparna blir vita 
Jag tar tag i honom o försöker leda honom till en soffa 
Sköterskor kommer och hjälper till bära 
Han försöker putta bort 
Dom lyfter upp hans ben
Kommer med vatten 
Så gulliga !!!
Men han mår dåligt ha dem nära 
Jag säger lite fint han har autism och lite svårt för människor 
Dom är förstående och gulliga 

Vi sitter där en bra stund 

Sen mot Max och äter 

Trött är jag inuti 

Kunde man inte fått bokat tid i sin kommun 
Så mkt enklare det varit 

Å så veta man ska få ihop tider för dos 2
Hade sån lust strunta i det men om en sån där dum fästing smittar 
Ja då skulle man ju ångra sig ständigt 


Nu hemma igen
Jag i badet 
Vilar 
Så bra 
Här 

Kram  (null)

Kommentera här: