Julklappar

Denna gång ska jag vara ute i tid tänker jag
Men så mkt svårare det är när det är stora barn ..

Förra året bytte vi inte med syskon o syskonbarn å blir nog inte så i år heller 
Det är mysigt men blir så mkt pengar 
Får ge dom när dom fyller istället 

Fick jag drömma skulle jag själv önska mig ett 

  • Spabad -värmen och vattnet skulle ge mig sån ro och vår lilla uppblåsbara krånglar ju en del
  • Japansk toalett - som ett hjälpmedel till ett av barnen 
  • Pro animal dammsugare - extra bra dammsugare för dom som har djur 


Men eftersom vi typ varken har buffert eller pengar i madrassen blir jag megaglad om jag får den hederliga paradisasken ( den gula ) eller ngn form av choklad och gärna ngn strumpa med :) 

Men som sagt i tid ska jag vara och försöka ge sånt som man kanske liksom ändå behövt köpa 

Brukar ni ge och få julklappar ?
Och har ni ngr bra tips?


Ps
En liten liten gäststuga hade inte heller varit fel 😂
1 Ditte:

skriven

Hejsan! Tittade in på din blogg igen...roligt att läsa om vad ni har för er! Det ser mys ut! Julklappar...ett evigt bekymmer att ligga sömnlös över tycker jag...vad ska man köpa? Har man råd? Köpte jag för mycket? Hur ska det gå? VI försöker hålla oss kring 500 var till barnen...överskrider ibland men en del av det jag köper är sånt som jag skulle ha köpt någon annan gång..t-shirt, tröja, någon hygienprodukt eller så. De stora får pengar och en t-shirt i år (och lite choklad) och de små får lite saker...nya hörlurar, lego, morgonrock...Maken får en bok...som jag vill ha själv egentligen men som jag tror han också tycker är bra!

Svar: Hihi javisst är det svårt . Kläder är ju alltid bra tänker jag med .
Mannen är svårast
Blir väl strumpor
Hihi
Och från honom till mig köper jag ibland 🙈

Här regnar det men hoppas på sol o snö snart

Kramis
svintoflickans blogg

Kommentera här: